گفت وگوی جی پلاس با فرهاد نفرزاده؛

کارشناس والیبال: این آماده ترین تیم تاریخ ایران است/ در دور دوم لیگ ملت ها انتظار نتایج قبلی را نداشته باشیم

کارشناس والیبال گفت: برای تمام تیم ها صعود به مرحله نهایی لیگ ملت ها یک نتیجه خوب است اما در مرحله بعد باید انتظار نتایج قبلی را داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال ایران با کسب نتایج قابل توجه توانست به مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال 2019 صعود کند و در دور دوم هم باید با لهستان و برزیل رقابت کند.

فرهاد نفرزاده در گفت وگو با جی پلاس درباره نتایج تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست، اظهار کرد: تیم ملی در مرحله گروهی با آمادگی و برنامه مدونی شرکت کرد. ما شاهد بازی های خوبی در لیگ ملت ها بودیم و همه تیم ها منظم و تعریف شده در رقابت ها حاضر شدند. تیم ملی ایران نیز از 15 مسابقه، 12 برد و 3 شکست را به دست آورد و به نظر من عملکرد قابل توجه و عالی بوده است.

رتبه دوم در مرحله نخست یعنی صعود مقتدرانه

نفرزاده با بیان اینکه حضور در رتبه دوم در مرحله گروهی بسیار ارزشمند است، ادامه داد: قرار گرفتن در رتبه دوم یعنی تیم ملی خیلی خوب کار کرده و این ارزشمند است و تیم ملی مقتدرانه به مرحله نهایی صعود کرد. بازی هایی که انجام شد به بهبود نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف تیم کمک می کند. بازیکنان جوان هم در کنار با تجربه ها به میدان رفتند و همین باعث می شود  مربی و کادر فنی تیم ملی برای آینده برنامه ریزی بهتری داشته و البته به بازی های بعدی نیز کمک کند.

** سطح لیگ ملت ها پایین نیست

سرمربی تیم والیبال عقاب نهاجا درباره اینکه گفته می شود لیگ ملت های 2019 سطح بالایی ندارد، اظهار کرد: خیلی موافق این موضوع نیستم. هر تورنمنتی که برگزار می شود تمام تیم ها هدف گذاری خاصی برای آن انجام می دهند. تیم های حاضر در رقابت ها شاید جوان باشند اما چه تیمی است که از صعود بدش می آید؟ حتی تیم لهستان که گفته بود لیگ ملت ها اولویت چهارمش است اما بازی هایش را طوری جلو برد که حتما جزء تیم های صعود کننده باشد.

 

این آماده ترین تیم تاریخ ایران است

او ادامه داد: برای تمام تیم ها صعود یک نتیجه خوب است و تیم ما هم خیلی خوب کار کرده است. درست است با دگرگونی ترکیب ها برخی نتایج حاصل شد اما این نتیجه ارزشمند و تاریخی برای تیم ملی ایران است. تیم های دیگر هم با ترکیب دوم خود قدرتمند هستند؛ اینکه یک تعداد بازیکن در تیم باشند یا نباشند باعث برد ما شده است را قبول ندارم. تیم ما خیلی خوب و قوی است و به نظرم این آماده ترین تیم تاریخ ایران است.

سطح لیگ ملت ها برای جوانان کمی سنگین بود

نفرزاده درباره اینکه آیا بازیکنان جوانی که توانستند در این دوره بازی کنند، به خوبی از فرصت خود استفاده کردند یا خیر، به جی پلاس گفت: در این موضوع دو بحث وجود دارد. این اولین تجربه بازیکنان جوان بود که در شرایط سخت و با تیم های بزرگ بازی کردند. این بازیکنان به زمان نیاز دارند و باید صبر داشته باشیم. سطح مسابقه ها برای جوانان کمی سنگین است. بهتر است در مسابقه های سطح پایین تر شرکت کنند اما این که به یک باره آن ها در سطح بالایی حاضر شوند به زمان احتیاج دارد و قطعا این موضوع حل می شود چرا که ما بازیکنان شایسته ای داریم.

در مرحله نهایی انتظار نتایج مرحله قبل را نداشته باشیم

او درباره عملکرد ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال در این دوره نیز، اظهار کرد: به نظرم نسبت به مسابقه های قبل کولاکوویچ عملکرد هوشمندانه تری داشت و نشان داد نسبت به تیم شناخت خوبی را کسب کرده است. در جریان بازی هم مدیریت و رهبری خوبی دارد و نتیجه فوق العاده ای گرفته است.

نفرزاده درباره پیش بینی اش از دور نهایی رقابت ها نیز خاطرنشان کرد: باید چند موضوع را مدنظر قرار بدهیم. نباید انتظار داشته باشیم نتایجی که در دور اول کسب شده است را در مرحله نهایی تکرار کنیم. هر مسابقه شرایط متفاوتی خواهد داشت و قابل مقایسه با بازی قبل نیست.

فرانسه، آمریکا و برزیل الان بهترین های والیبال دنیا هستند

او درباره گروه بندی دور نهایی نیز به جی پلاس گفت: آمریکا با امتیاز میزبانی و بازیکنان خوبی که دارد و البته فرانسه به نظرم مدعیان اصلی هستند و فکر می کنم حضور در گروهی که برزیل و لهستان حضور دارند برای ما بهتر بود. با این حال اگر لهستان از بازیکنان اصلی خود استفاده کند کار ما سخت می شود. در کل به نسبت روسیه ما شانس بهتری برای پیروزی برابر لهستان داریم و فکر می کنم گروه فعلی ما بهتر است.

نفرزاده در ادامه تصریح کرد: امسال بهترین فرصت برای این است که یک موفقیت بزرگ نظیر کسب سکو را تجربه کنیم البته نباید فراموش کنیم که آمریکا، برزیل و فرانسه در حاضر بهترین های دنیا هستند اما در والیبال چیزی غیرممکن نیست و ما هم تیم خوبی داریم. حضور تماشاگران ایرانی در شیکاگو هم می تواند به تیم ما کمک کند.

سهمیه المپیک 2020 را حتما می گیریم

کارشناس والیبال در پایان درباره اینکه احتمال کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در رقابت های انتخابی جهان در روسیه، برای تیم ایران وجود دارد یا خیر به جی پلاس گفت: احتمالا روسیه با ترکیب اصلی خود در مرحله نهایی لیگ ملت ها حاضر می شود و این زمان خوبی است که بتوانیم این تیم را آنالیز کنیم. باید واقع بینانه نگاه کنیم؛ با توجه به اینکه روسیه میزبان رقابت های انتخابی است شانس اول کسب سهمیه را در اختیار دارد و ما شانس دوم هستیم. اگر بتوانیم روسیه را در خانه خودش شکست بدهیم کار خارق العاده ای انجام داده ایم. اگر این اتفاق رخ ندهد در رقابت های کسب سهمیه قاره ای ما قطعا صعود خواهیم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید