در گفت و گو با جی پلاس؛

انتقاد دوومیدانی کار طلایی 2011 از کیهانی/ هادی سپهرزاد: لیگ دوومیدانی محلی برای بازارگرمی فدراسیون است/ اوضاع خوبی برای المپیک 2020 نداریم

مربی دوومیدانی و قهرمان پیشین دهگانه آسیا گفت: آقای کیهانی قول داد باشگاه را به لیگ دوومیدانی می آورد اما این اتفاق رخ نداد و آسان پرداخت هم تیم خود فدراسیون است.

لینک کوتاه کپی شد

هادی سپهرزاد مربی دوومیدانی و ملی پوش پیشین دهگانه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره حواشی مربوط به حضور استقلال در لیگ دوومیدانی بود و عدم انعقاد قرارداد این تیم با دوومیدانی کارانش، اظهار کرد: سال گذشته مجید کیهانی (رئیس فدراسیون دوومیدانی) اعلام کرد با عباسی ملکی توافق کردیم که استقلال در سال 97 در لیگ دوومیدانی تیم داری کند. این خبر در کانال رسمی فدراسیون نیز وجود دارد. او به من گفت که تصمیم گرفتم تیم را تو ببندی. 90 درصد تیمی هم که جمع شد به خاطر من به استقلال آمد. من به آنها اطمینان دادم که چون رییس فدراسیون این تیم را آورده خیالشان راحت باشد. اسپانسر باشگاه استقلال هم به بچه ها لباس داد و همه شواهد آن موجود است.

استقلال چک دوومیدانی کاران را به فدراسیون داد

او در پاسخ به این سوال که آیا قرادادی بین دوومیدانی کاران و باشگاه امضا شده یا خیر، گفت: قراردادی بین ما و باشگاه استقلال امضا نشد و من مسئولیتی به صورت کتبی از باشگاه و فدراسیون نداشتم. با پافشاری که بعد از مرحله دوم لیگ صورت گرفت مبلغ 40 میلیون تومان چک از سوی استقلال به فدراسیون داده شد و فدراسیون خودش این پول را نقد کرد و مبلغی را به خاطر خوابگاه و تغدیه و ... کسر و بقیه را طبق امتیازات دوومیدانی کاران میانشان تقسیم کرد. این چکی هم که صادر شد اصلا به دست ما نرسید و خود فدراسیون وصول کرد.

سپهرزاد ادامه داد: بعد از این اتفاق دیگر فدراسیون پاسخگو نبود و فقط گفتند که قبل از پایان سال 97 تسویه مالی می شود؛ در حالی که سال تمام شد و هیچ خبری از پرداخت نبود. الان هم من هیچ اطلاعی ندارم ولی ظاهرا آقای کیهانی زیر صحبت هایش زده و گفته که به من ربطی ندارد.

او با بیان اینکه فدراسیون در این موضوع دخیل است و باید پاسخگوی این مشکل باشد، گفت: ما باید با باشگاه قرارداد می بستیم اما طبق اسناد و مدارکی که وجود دارد فدراسیون هم در این ماجرا دخیل است. وقتی باشگاه پول را به فدراسیون می دهد آیا آن ها دخالتی ندارند؟ فدراسیون چطور قبول کرد که باشگاه بدون قرار داد در لیگ شرکت کند. طبق آیین نامه باشگاه باید قرارداد داشته باشد و حق عضویت پرداخت کند. استقلال پول ما را نداد و نه باشگاه و نه فدراسیون مسئولیتی قبول نمی کنند.

قرار بود لیگ برای درآمدزایی ورزشکاران باشد نه برای بازارگرمی فدراسیون

سپهرزاد با بیان اینکه توافق با باشگاه ها برای حضور در لیگ یک نمایش است، اظهار کرد: اگر در کانال رسمی فدراسیون جستجو کنید، فدراسیون در سال با 10 باشگاه به توافق می رسد اما در زمان برگزاری لیگ یکی از آن ها هم نمی آید. سال پیش با باریج اسانس توافق شد اما آیا این تیم در لیگ شرکت کرد؟ این ها در حد نمایش می ماند و یک رفت و آمد عادی است. تیم هایی که قبلا هم آمده اند هیچ پولی ندادند و الان هر تیمی هم بیاید دوومیدانی کاران علاقه ای به کار ندارند . آن ها فقط زحمت می کشند اما هیچ حق و حسابی به آن ها پرداخت نمی شود. به جزء آسان پرداخت که تیم خود فدراسیون بود و تمام تلاش ها صورت گرفت تا آن ها اول شوند! اما دیگر تیم ها پول نمی دهند. قرار بود لیگ برای درآمدزایی ورزشکاران باشد نه برای بازارگرمی فدراسیون.

کیهانی به دوومیدانی سود نرساند

سپهرزاد با انتقاد از عدم پایبندی مجید کیهانی به قول هایش قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون گفت: کیهانی شعارش این بود که به باشگاه ها رونق بدهد اما آیا الان این اتفاق افتاده است؟ حقوق ها قطع شد و باشگاه هم که نیست و به نوعی ریشه اش خشکیده شده است. مگر قرار نبود که رییس فدراسیون مربیان را ساماندهی کند، در این 4 سال کدام یک از مربیان زحمت کش در این ساماندهی قرار گرفتند؟ همه به رییس سود رساندند اما او این کار را نکرد.

او در ادامه افزود: قرار بود در کل سال اردو برگزار شود و مربیان و ورزشکاران حق اردو بگیرند، آیا این اتفاق افتاد؟ هیچ کدام از این وعده ها عملی نشد.  آقای کیهانی با مربیان ملی قراردادهای 3 تا 5 ماهه می بندد؛ آیا در دیگر رشته ها نیز با مربی ملی قرارداد ماهانه می بندند؟ وقتی پای پرداخت به مربیان و برگزاری اردو می رسد رییس فدراسیون می گوید ما نمی توانیم این کار را انجام بدهیم اما هیچ سفری را از دست نمی دهد. در سفرها بیزنس کلاس سوار می شود و برای گرفتن کرسی های بین المللی کم ارزش هزینه زیادی انجام می دهد و در نهایت هم به نتیجه نمی رسد. دغدغه هایی که آقای کیهانی دارد، دغدغه های جامعه دوومیدانی نیست.

سیستم پاداش محوری به دوومیدان ضربه بزرگی زد

دارنده مدال طلای رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا 2011 با انتقاد از سیستم پاداش محوری در فدراسیون، اظهار کرد: زمانی که فدراسیون تصمیم گرفت سیستم پاداش محوری را پیاده کند همه چیز خراب و بزرگترین ضربه به دوومیدانی وارد شد. دوپینگی ها زیاد شدند چرا که تلاش می کردند با رکوردهای خوب به پاداش برسند. خیلی ها به خاطر این شرایط مجبور به کنار گذاشتن دوومیدانی شدند و برخی هم مصدومیت های زیادی گریبانشان را گرفت. فدراسیون می گفت اول مدال بگیرید و بعد پاداش بگیرید و این خیلی آسیب زننده بود.

سپهرزاد گفت: همین سیستم تمام فشار را روی هیات ها و مدیر کل استان ها آورد، چون درآمدی که دوومیدانی کاران داشتند به قدری نبود که آن ها بتوانند تمرینات خوب و منسجمی را برگزار کنند و باید به آن ها کمک می شد. بهنام شیری بعد از قهرمانی آسیا در شهر خودش تمرین می کند و تلفنی از من برنامه می گیرد. فدراسیون برای بچه ها هزینه ای نکرد و با یک عدس پلو در اردوها همه چیز را تمام می کرد. لباس و امکانات در اردو های ملی اصلا مناسب نبود و اگر هیات ها نبودند همین 4 ورزشکار فعلی هم رفته بودند.

مربی دوومیدانی با انتقاد از اینکه هیچ اردویی برای کسب سهمیه المپیک ملی پوشان برگزار نمی شود، به جی پلاس گفت: فدراسیون هیچ اردویی برگزار نمی کند و می گوید مسابقات تمام شده است. آیا فدراسیون نمی داند برای یک مدال یا ورودی المپیک باید 4 سال شبانه روز کار شود؟ یعنی چه که مسابقاتی پیش روی تیم ملی نیست؟

دوومیدانی ایران وضعیت خوبی پیش از المپیک 2020 ندارد

هادی سپهرزاد با بیان اینکه دوومیدانی قبل از المپیک 2020 شرایط خوبی را ندارد گفت: دوومیدانی ما قبل از حضور آقای کیهانی یک روندی را عالی طی کرد و به مدال المپیک هم رسید. در یکی دو سال ابتدایی حضور کیهانی، ایشان از تلاش های گذشته دیگران بهره برداری کرد و اکنون می بینیم در 2 سال اخیر چه نتایجی به دست آمده! زمانی بود که ما 4 ورزشکار آماده در پرتاب دیسک داشتیم الان چند نفر داریم؟ پرش طول نابود شد و سبحان طاهرخانی و محمد ارزنده رها شدند. حتی من شنیدم فدراسیون اعلام کرده روی پرش با نیزه سرمایه گذاری نکنند چرا؟ پرش با نیزه را سوزاندند چرا که کوچکترین سخت افزارها را برای این ماده در سال های اخیر نخریدند. اهالی دوومیدانی هم چنان سکوت می کنند و خراب شدن این رشته را نگاه می کنند.

مسئولان انتقادها را بررسی کنند

او در پایان گفت: امیدوارم وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک این مسائل را مورد توجه قرار بدهند و به حرف منتقدان گوش کنند. اگر ما اشتباه می کنیم که هیچ و اگر حرفمان درست است وارد عمل شوند. متاسفانه کاندیداهای ریاست برای کسب رای هر چه می خواهند می گویند اما به وعده هایشان عمل نمی کنند و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. هیچ کسی از آن ها نمی پرسد که چرا به وعده ها عمل نکردی؟ امیدوارم شخصی که رییس فدراسیون می شود از خانواده دوومیدانی باشد و به دوومیدانی خدمت کند و کاری نکند که  فقط دوومیدانی در خدمت او باشد.

خبرنگار ورزشی جی پلاس، در گفت وگو با مجید کیهانی به او اعلام کرد که رییس فدراسیون می تواند پاسخگوی انتقادهای صورت گرفته توسط خانواده دوومیدانی که در جی پلاس منتشر شده، باشد اما او علاقه ای به انجام مصاحبه نداشت.

 

تخلف عجیب فدراسیون دوومیدانی در قبال استقلالی ها/ دودانگه: باشگاه استقلال کاپ نایب قهرمانی اش را هم نخواست

علت استعفای سخنگوی تیم های ملی دوومیدانی/ غیاثی: کیهانی می گوید من رییس هستم و هرکاری دلم بخواهد می کنم!

دیدگاه تان را بنویسید