گزارش جی پلاس

تخلف عجیب فدراسیون دوومیدانی در قبال استقلالی ها/ دودانگه: باشگاه استقلال کاپ نایب قهرمانی اش را هم نخواست

فدراسیون دوومیدانی تخلف عجیبی را در برگزاری لیگ دوومیدانی و ورزشکاران تیم استقلال مرتکب شده و اکنون هیچ مسئولیتی نمی پذیرد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مشکل باشگاه داری و دستمزد در رشته دوومیدانی سابقه طولانی دارد و تقریبا در تمام دوره ها وجود داشته است. با حضور مجید کیهانی و وعده های او درخصوص لیگ و باشگاه ها، دوومیدانی کاران امیدوار شدند که مشکل این بخش تا حدود زیادی برطرف شود.

اکنون یک مساله تکراری برای دوومیدانی کاران رخ داده و این بار پای استقلال در میان است. در حالی که استقلال در لیگ 97 دوومیدانی تیم داری کرد اما دستمزد دوومیدانی کارانش را کامل پرداخت نکرده؛ حال آنکه تمام پولی که باید پرداخت شود در حدود 250 میلیون تومان است!

رضا دودانگه دوومیدانی کار دهگانه ایران که سال ها بهترین دوومیدانی کار در این ماده است در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این موضوع، اظهار کرد: سال 97 باشگاه استقلال با شخص اکبر عباس ملکی که در آن زمان عضو هیات رییسه باشگاه بود و به خاطر بازنشستگی رفت، وارد دوومیدانی شد. ملکی صحبت هایی با مجید کیهانی (رئیس فدراسیون دوومیدانی) داشت و تفاهم نامه ای میان این دو شکل گرفت و قرار شد استقلال وارد لیگ شود.

دودانگه با بیان اینکه استقلال هیچ قراردادی با دوومیدانی کاران امضا نکرده است، گفت: مسئله این است که تیم های لیگ با دوومیدانی کاران خود قرارداد امضا کردند اما تنها تیمی که هیچ قراردادی را منعقد نکرد استقلال بود. به خاطر اعتمادی که ما به کیهانی داشتیم وارد این تیم شدیم و در لیگ شرکت کردیم. در واقعا با همان توافق شفاهی که صورت گرفت ما برای استقلال در لیگ مسابقه دادیم و در نهایت هم نایب قهرمان شدیم.

این دوومیدانی کار، اظهار کرد: بعد از مدتی ما پیگیر مطالباتمان شدیم و رییس فدراسیون به ما گفت من متعهد می شوم که دستمزد پرداخت می شود و فکر کنید من به شما بدهکارم. مدت ها منتظر بودیم اما هیچ اتفاقی رخ نداد. بازهم کیهانی گفت من پرداخت می کنم و یک بار هم با رضا قاسمی به فدراسیون رفتیم و حتی آقایان فردین پور و صیامی هم حاضر بودند و رییس فدراسیون قول داد که قطعا پرداخت می شود.

او در ادامه افزود: چند روز پیش از هیات دوومیدانی قزوین درخواست کردم این موضوع را پیگیری کند. هیات اعلام کرد که کیهانی وعده داده کسانی که سال گذشته با استقلال بودند، پس از قراردادی که با اسپانسر می بندند، درصد بیشتری می گیرند تا آن پول جبران شود اما این موضوع دو مشکل بزرگ دارد. اول اینکه شاید من نمی خواهم امسال در لیگ دوومیدانی شرکت کنم و مورد دوم هم اینکه احتمال دارد که من نتوانم امتیازاتی که در لیگ گذشته گرفتم را امسال تکرار کنم و آن زمان پول من چه می شود؟ این یک پیشنهاد گمراه کننده است.

دودانگه با ابراز تاسف از اینکه رییس فدراسیون گفته این موضوع دیگر به او ارتباطی ندارد، به جی پلاس گفت: در آخرین مکالمه ای که چند روز پیش با آقای کیهانی داشتم متاسفانه او گفت این موضوع به من ارتباطی ندارد و من که بدهکار نیستم! قراردادی ندارید و نمی توانید کاری کنید. اصلا اینکه قرارداد ما مشکل دارد متوجه فدراسیون هم هست که اجازه داده تیمی با چنین شرایطی در لیگ شرکت کند. اگر من 10 ورزشکار جمع کنم می توانم وارد لیگ شوم؟ باید فدراسیون پاسخگو باشد. رییس سازمان لیگ که این مسابقات را به بدترین شکل ممکن برگزار می کند باید جوابگوی این وضعیت باشد که یک تیم بدون بستن قرارداد با دوومیدانی کاران در لیگ شرکت می کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون از طرف باشگاه استقلال پیگیری صورت گرفته یا خیر، تصریح کرد: باشگاه که می رویم هیچ مدرکی نداریم. با ما قراردادی امضا نشده است و آقای ملکی هم رفته؛ اصلا این برخورد با ما درست نیست. زمانی که رییس فدراسیون دائم می گوید من باشگاه به لیگ دوومیدانی آورده ام، الان باید پاسخگو باشد. هیچ چیز تغییر نکرده است. شاید رئال مادرید هم به لیگ ما بیاد ولی وقتی پولی در جیب دوومیدانی کار نمی رود چه ارزشی دارد؟ زمانی رییس فدراسیون گفت که دوومیدانی مظلوم است چرا که ما خودمان مظلومش کردیم. الان هم وقتی باشگاه می آید و به راحتی بدون بستن قرارداد و تسویه حساب، کنار می رود، خطاب به ایشان می گویم مشکل از ما هست که چنین شرایطی را ایجاد کردیم.

دودانگه گفت: زمانی که لیگ تمام شد ما انتظار داشتیم نماینده ای از باشگاه استقلال در مراسم اختتامیه شرکت کند و کاپ را تحویل بگیرد اما این اتفاق رخ نداد. به نظر می رسد باشگاه استقلال کامل در جریان نبوده و فقط قرار به تامین هزینه ها بوده و بقیه کارها با اقای کیهانی بوده است. هم رییس فدراسیون و هم آقای ملکی باید پاسخگوی ما باشند چرا که آن ها مسئول هستند.

رضا دودانگه در پایان صحبت هایش، به جی پلاس گفت: باشگاه استقلال هر سال حدودا 100 میلیارد برای فوتبال هزینه می کند و گاهی قهرمان هم نمی شود اما 200 میلیون پول ما را نمی دهد. آن هم پول ورزشکارانی که هیچ چیزی ندارند و در طول سال تمرین می کنند و شاید در لیگ دستمزد کمی بگیرند. این اوج بی انصافی است. ورزشکاری که هیچ درآمدی ندارد، با آرامش تمرین نمی کند و رکوردهایش درجا خواهد زد و در نهایت هیچ پیشرفتی در این رشته ایجاد نمی شود. من مشکل مالی دارم و با وجود اینکه سال ها نفر اول دهگانه ایران بودم و همیشه سعی کردم هیچ حاشیه ای ایجاد نکنم ، کارم درست نشد و رییس فدراسیون هم به راحتی اعلام کرد که به من ربطی ندارد. شرط گذاشته شده تنها نفراتی که در قهرمانی کشور شرکت کنند می توانند در لیگ هم حاضر باشند! برای لیگی که هیچ پولی در آن نیست هم شرط گذاشته می شود؟

دیدگاه تان را بنویسید