بعد از 5 ساعت جدال با پرافتخارترین تنیسور جهان/ جوکوویچ در یک فینال تاریخی قهرمان ویمبلدون شد

نواک جوکوویچ صربستانی موفق شد در ماراتنی دیدنی و در طولانی ترین فینال تاریخ ویمبلدون راجر فدرر باتجربه را شکست داده و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دیدار فینال رقابت‌های معتبر ویمبلدون، سومین گرنداسلم سال امروز در انگلستان برگزار شد و نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا، موفق شد در دیداری که بیش از ۵ ساعت طول کشید، با نتیجه ۳-۲ مقابل راجر فدرر کهنه‌کار به پیروزی رسیده و برای پنجمین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. این بازی همچنین طولانی‌ترین فینال تاریخ ویمبلدون لقب گرفت.

ست اول در حالی که تصور می‌شد راجر فدرر برنده باشد، بازی به تای برک کشیده شد و جوکو ست اول را به سود خود به پایان برد. در ست دوم فدرر به خودش آمده و  با استفاده از سروهای مرگبارش با اقتدار ۶-۱ پیروز شد تا همه‌چیز مساوی شود. ست سوم بسیار نزدیک دنبال شد و در نهایت این نواک جوکوویچ بود که پیروز شد و جالب آنکه باز هم تای برک برنده را مشخص کرد. ست چهارم پایاپای پیش می‌رفت اما فدرر یکی از گیم‌های سرو جوکو را برک کرد تا در نهایت ۶-۴ پیروز شود تا باز هم بازی ۲-۲ مساوی شود.

در ست پنجم و پایانی این دیدار هر دو بازیکن یک بار موفق به برک کردن گیم سرو حریف شدند تا بازی به اوج هیجان رسیده و علاقمندان تنیس را در سراسر جهان سیراب کند. این ست نیز در نهایت در اوج حساسیت با نتیجه ۱۲-۱۲ مساوی شد تا باز هم تای برک تعیین کننده فاتح این گرنداسلم باشد. در پایان این نواک جوکوویچ بود که موفق شد بازی را به سود خودش به پایان ببرد تا تکلیف مهم‌ترین تورنومنت سال نیز با دفاع تنیسور صرب از عنوان قهرمانی‌اش مشخص شود.

گفتنی است دیروز هم سیمونا هالپ رومانیایی با برتری ۲-۰ مقابل سرنا ویلیامز آمریکایی به عنوان قهرمانی بخش زنان دست یافته بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید