با دهمین قهرمانی؛

فدرر در تنیس «هاله» آلمان تاریخ ساز شد

«راجر فدرر» تنیسور مطرح سوئیسی با برتری مقابل «دیوید گوفین» بلژیکی دهمین قهرمانی خود را در تورنمنت «هاله» آلمان بدست آورد تا با روحیه ای مضاعف راهی رقابت های تنیس ویمبلدون شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ فدرر ۳۷ ساله در سه ست با نتایج ۷ بر ۶، ۷ بر ۲ و ۶ بر یک حریف بلژیکی را شکست داد و یکصد و دومین جام انفرادی دوران حرفه ای خود را فتح کرد.

 

فدرر پس از کسب این قهرمانی اظهار داشت: باور کردنی نیست؛ اولین باری که در این تورنمنت شرکت کردم، هرگز فکر نمی کردم ۱۰ بار قهرمان شوم.

تنیسور سوئیسی نهمین قهرمانی ویمبلدون خود را که ماه آینده در لندن برگزار می شود، هدف گرفته و قصد دارد تا ضمن افزایش جام های بزرگ خود، از رکورد ۲۰ قهرمانی در تورنمنت های معتبرش دفاع کند.

این در حالی است که «رافائل نادال» حریف سنتی وی با کسب دوازدهمین قهرمانی خود در رقابت های اوپن فرانسه در اوایل ماه جاری، شمار جام های معتبر خود را به ۱۸ رساند و در سوی دیگر، «نواک جوکوویچ» صربستانی نیز با ۵ عنوان کمتر نسبت به مرد سوئیسی در مجموع ۱۵ قهرمانی معتبر در صندوقچه افتخارات خود در مسابقات مختلف تور حرفه‌ای تنیس دارد.

این نخستین باری است که فدرر در چنین تورنمنتی موفق می شود قهرمانی های خود را ۲ رقمی کند.

او رقابت های ویمبلدون و تنیس اوپن دوبی را ۹ بار فتح کرده و در تورنمنتی که در خاک خودی در بازل برگزار می شود، ۸ بار قهرمان شده است.

دیدگاه تان را بنویسید