گزارش جی پلاس/

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا/ عمان اولین خوان مرحله حذفی برای پسران پارسی

دور دوم رقابت های جام ملت های آسیا و دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی این دوره از روز یکشنبه آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بعد از سیزده روز رقابت در مرحله گروهی 16 تیم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا را به دست آوردند.

اردن- ویتنام

تیم ملی فوتبال اردن در مرحله گروهی رقابت ها نتایج قابل توجهی را کسب کرد و توانست بالاتر از استرالیا از گروهش صعود کند. این تیم در بازی اول خود استرالیا را با یک گل شکست داد و بعد از آن سوریه را از پیش رو برداشت و در روز پایانی هم برابر فلسطین به تساوی رسید و با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی یک هشتم نهایی شد. ویتنام شرایط متفاوتی نسبت به اردن داشت. این تیم از جمله تیم های سومی است که توانست جواز حضور در دور بعد را کسب کند. ویتنامی ها با مربی کره ای خود برابر ایران و عراق شکست خوردند و با پیروزی برابر یمن صعود کردند. ویتنام در بازی برابر عراق و حتی دقایقی از دیدارش برابر ایران بازی خوبی به نمایش گذاشت و نشان داد تیم شایسته ای برای صعوداست.

دیدار تیم های اردن و ویتنام در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت 14:30 یکشنبه 30 دی در ورزشگاه آل مکتوم دبی برگزار می شود.

تایلند- چین

تایلند یکی از عجیب ترین صعودهای این دوره را داشت. در حالی که این تیم بازی اول خود را با چهارگل باخته بود مسئولان فدراسیون این کشور سرمربی تیم را اخراج کردند و در نهایت این تیم در دقایق پایانی به جای حذف از رقابت ها به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. گل دقایق پایانی بحرین به هند باعث شد، تایلندی ها به عنوان تیم سوم راهی دور بعد شوند و هند در قعر جدول قرار بگیرد. چین از جمله تیم های دومی است که به مرحله یک هشتم نهایی رسید. چین که مارچلو لیپی را روی نیمکت خود دارد در دو بازی ابتدایی گروهی خودش فیلیپین و قرقیزستان را شکست داد اما با شکست برابر کره جنوبی در جایگاه دوم گروه C قرار گرفت. بازی تایلند و چین برای ایران هم مهم است؛ اگر شاگردان کی روش بتوانند از سد عمان بگذرند در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برنده این دیدار بروند.

دیدار تیم های تایلند و چین ساعت 17:30 یکشنبه 30 دی در ورزشگاه هزاع بن زاید العین برگزار می شود.

ایران- عمان

تیم ملی فوتبال ایران با 7 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به عراق به عنوان صدرنشین راهی دور دوم شد. ملی پوشان فوتبال ایران برابر یمن و ویتنام به راحتی صاحب پیروزی شدند اما برابر عراق به تساوی بدون گل رسیدند تا بدون گل زده راهی این مرحله شوند. عمان که تیم سوم گروه F است در دو بازی ابتدایی گروهی خود برابر ازبکستان و ژاپن بازی های خوبی انجام داد و اگر اشتباهات داوری نبود می توانست از ژاپن امتیاز هم بگیرد. در نهایت عمان توانست به عنوان یکی از تیم های سوم به یک هشتم نهایی برسد. به نظر می رسد در میان تیم های سومی که به مرحله بعد رسیدند عمان با کیفیت ترین و بهترین تیم باشد.

دیدار تیم های عمان و ایران ساعت 20:30 یکشنبه 30 دی در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار می شود.

برنامه دیگر بازی های مرحله یک هشتم نهایی

دوشنبه اول بهمن

ژاپن- عربستان ساعت 14:30

استرالیا- ازبکستان ساعت 17:30

امارات- قرقیزستان 20:30

سه شنبه  دو بهمن

کره جنوبی- بحرین  ساعت 16:30

عراق- قطر  ساعت 19:30

 

مشخص شدن دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی/ عربستان و ژاپن به هم رسیدند +نمودار حذفی

عمان نزدیک تر از همیشه به ایران/ حذف فلسطین و رویارویی استرالیا و ازبکستان

عمان، حریف ایران در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا

لحظه به لحظه با داغ ترین اتفاقات جام هفدهم در امارات + عکس و فیلم

جدول رده بندی رقابت های جام ملت های آسیا 2019

برنامه کامل جام ملت های آسیا + مسیر تیم ها تا فینال و تصاویر ورزشگاه ها

برنامه و نتایج کامل جام ملت های آسیا؛ 2019 امارات

حریف دور دوم تیم ملی فوتبال ایران چه تیمی است؟+جدول

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید