گفت وگوی جی پلاس با سعیدرضا کیخا؛

ستاره ژیمناستیک ایران: برای سهمیه المپیک 2020 ناامید نیستم/ موفقیتم در جام جهانی نقطه عطفی برای ژیمناستیک ایران شد

ملی پوش موفق ژیمناستیک ایران گفت: کسب مدال برنز جام جهانی و البته بالا رفتن از امتیاز 15 برای ژیمناستیک ایران یک نقطه عطفی است.

لینک کوتاه کپی شد

"سعیدرضا کیخا" - ملی پوش ژیمناست کار ایران چند روز پیش در رقابت های جام جهانی آلمان توانست مدال برنز را کسب کند و اولین گام از مسابقه های کسب سهمیه المپیک را با موفقیت پشت سربگذارد.

ستاره ژیمناستیک ایران در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره جام جهانی آلمان، اظهار کرد: خدا را شکر که در  جام جهانی، موفقیت ارزشمندی برای ایران به دست آمد. همینطور اینکه توانستم ششمین حرکت ابداعی خودم را به ثبت برسانم. از طرفی هم توانستم نمره بسیار خوبی را در خرک حلقه به دست بیاورم؛ نمره 15.133 برای ژیمناستیک ایران یک تحول بزرگ است و به نظرم یک نقطه عطفی است. در نهایت هم با این عملکرد توانستم مدال برنز را به دست بیاورم.

او درباره سطح مسابقه ها نیز گفت: جام جهانی اولین مرحله از کسب سهمیه المپیک بود و به همین دلیل سطح رقابت ها بالا بود. نفراتی که شانس کمتری برای کسب سهمیه دارند به این رقابت ها چشم دوخته اند و می خواهند شانس خود را امتحان کنند.  خداراشکر که من اولین گام را محکم برداشتم و امیدوارم در مراحل بعد نیز خدا کمکم کند و بتوانم نتایج خوبی بگیرم.

کیخا درباره نحوه کسب سهمیه المپیک 2020 تصریح کرد: هشت مسابقه برگزار می شود و جمع امتیازها، نفرات برتر را مشخص می کند. مرحله بعدی نیز اواخر بهمن در ملبورن استرالیا انجام می شود.

او ادامه داد: کار خیلی دشوار است اما نا امید نیستیم. باید تلاش کنیم و شانس مان را برای کسب سهمیه المپیک 2020 امتحان کنیم؛ حتی اگر هدف گذاری اصلی 2024 باشد.

ملی پوش ژیمناستیک ایران درباره عدم توجه کافی نسبت به این رشته پایه و پرمدال، به جی پلاس گفت: ژیمناستیک فواید عمومی زیادی دارد و حتی روی پیشرفت رشته های دیگر نیز تاثیر گذار است. به دلیل اینکه ژیمناستیک برخلاف رشته های دیگر، زودبازده نیست کمتر به آن توجه می شود. شاید چندین سال طول بکشد و با سرمایه گذاری فراوان یک ژیمناست به موفقیت برسد، به همین دلیل علاقه کمتری برای هدف گذاری روی آن وجود دارد. تقریبا 10 یا 12 سال طول می کشد که یک ژیمناست کار حرفه ای تربیت شود.

او در پایان با بیان اینکه رسیدگی به این رشته نسبت به گذشته بهتر شده است، اظهار کرد: نسبت به سال های قبل رسیدگی و توجه به ژیمناستیک بهتر شده است. زمانی که یک موفقیت به دست می آید من آن را فقط متعلق به ورزشکار نمی دانم به همین خاطر برای همین مدال برنز باید بدانیم که چه افرادی زحمت کشیده اند. مسئولان فدراسیون، هیات ژیمناستیک شیراز و بسیاری از مربیان ملی زحمت کشیده اند و امیدوارم توجه به افراد زحمت کش زیاد شود و بتوانیم آینده خوبی در این رشته داشته باشیم. خانم درگاهی (رئیس فدراسیون ژیمناستیک) از زمانی که به فدراسیون آمده اردوهای بسیار خوبی را برای ما برگزار کرده که تاثیر زیادی در روند پیشرفت مان داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید