پرفروش‌ترین‌های فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۲۱

قسمت جدید «مرد عنکبوتی» که در اواخر سال جاری میلادی اکران شد با فروشی فراتر از انتظار، سینمای جهان را به بازگشت به شرایط عادی پس از دو سال مواجهه با شرایط سخت ناشی از همه‌گیری کرونا امیدوار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های «مرد عنکبوتی» با فروش یک میلیارد دلاری در تنها ۱۱ روز به نخستین فیلم در دوران همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل شد که به فروشی میلیارد دلاری دست می‌یابد. 

ایسنا نوشت؛ این فیلم ابرقهرمانی محصول کمپانی سونی و استودیو مارول در حالی در آخرین روزهای سال میلادی در نقش ناجی گیشه سینمای آمریکا و جهان ظاهر شد که شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا بار دیگر سالن‌های سینما در برخی نقاط جهان را تحت تاثیر قرار داده است. 

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»  پس از فیلم‌های «انتقام جویان: آخر بازی» (۵ روز) و در کنار «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد که در کوتاه‌ترین زمان به فروش میلیارد دلاری می‌رسد. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت «باکس افیس موجو»، این فیلم که از نیمه دوم دسامبر اکران جهانی خود را آغاز کرد تا به امروز ۱/۰۵۴ میلیارد دلار فروخته که ۴۶۷ میلیون دلار آن از محل گیشه سینمای آمریکا و ۵۸۷ میلیون دلار آن را نیز از گیشه بین‌الملل به دست آمده است. 

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به کارگردانی «جان واتس» و فیلم‌نامه‌ای نوشته مشترک «کریس مک‌کنا» و «اریک سامرز» با بازی مجدد «تام هولاند» در نقش اصلی دنباله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (۲۰۱۹) و بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. 

سینمای چین که روند بهبود فروش خود را از پیش آغاز کرده بود در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال سینمای جهان حضور پررنگی دارد.

در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما در سال ۲۰۲۱، پس از فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، فیلم چینی «نبرد در دریاچه چانگ‌جین» که به مناسبت یکصدمین سالگرد حزب کمونیست چین ساخته شده با فروش ۹۰۶ میلیون دلاری قرار دارد و «سلام مامان» دیگر فیلم چینی با فروش ۸۴۱ میلیون دلاری رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید