انتقاد کیهان به تهیه کننده سینما و پسرش

ســینماگری که قبلا از جمله تهیه‌کنندگان مولف و صاحب امضای سینمای ًایران محسوب می‌شد، در سال‌های اخیر با قرار گرفتن پشت فیلم‌های پسرش نه تنها دیگر رد و نشــانی از گذشته‌اش باقی نگذاشته است بلکه با فرمان پسرش به دره ابتذال و حاشیه سقوط کرده است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فیلــم جدید حامد محمدی، بــا تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، از دولت قبل اصلاحیه خورده است. علاوه بر موارد غیراخلاقی و مستهجن، اصلاحات این فیلم شامل توهین به برخی از مقدسات دینی و دهن‌کجی به بعضی از بزرگان انقلاب هم می‌شــود. اما اتفاق تأسف‌بار این است که منوچهر محمدی نه تنها قائل به اعمال این اصلاحات نیســت، بلکه با حاشیه‌سازی در پی بازارگرمی و بالابردن فروش این فیلم است.

تهیه‌کننده‌ای که با فرمان پسرش به دره حاشیه‌ها سقوط کرد!

ســینماگری که قبلا از جمله تهیه‌کنندگان مولف و صاحب امضای سینمای ًایران محسوب می‌شد، در سال‌های اخیر با قرار گرفتن پشت فیلم‌های پسرش نه تنها دیگر رد و نشــانی از گذشته‌اش باقی نگذاشته است بلکه با فرمان پسرش به دره ابتذال و حاشیه سقوط کرده است!

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده آثار مشهوری چون «از کرخه تا راین» و «طلا و مس» و... است اما سال‌هاست که به تولید آثار نازل و بی‌مایه و اغلب با کارگردانی فرزندش رو آورده اســت. فیلم اخیر آقازاده منوچهر محمدی نیز یک اثر سخیف و دور از کارنامه پدر اســت که معلوم نیست چرا پدر همه آبرو و اعتبار خود را فدای پسرش کرده است؟!

ماجــرا از این قرار اســت که فیلــم جدید حامد محمدی، بــا تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، از دولت قبل اصلاحیه خورده است. علاوه بر موارد غیراخلاقی و مستهجن، اصلاحات این فیلم شامل توهین به برخی از مقدسات دینی و دهن‌کجی به بعضی از بزرگان انقلاب هم می‌شــود. اما اتفاق تأسف‌بار این است که منوچهر محمدی نه تنها قائل به اعمال این اصلاحات نیســت، بلکه با حاشیه‌سازی در پی بازارگرمی و بالابردن فروش این فیلم است. نکتــه قابل تأمل این اســت که منوچهر محمدی خــودش در دوره‌ای مدیر نظارت و ارزشــیابی سینما بود و حتما از قوانین و خط قرمزها آگاه است؛ اما حالا حاضر نیســت براساس همان آیین‌نامه‌ها و مقررات تعامل کند و با زیرپا گذاشتن بدیهی‌ترین امور حاضر می‌شــود برای جریان‌ســازی تبلیغاتی و موج‌ســواری دســت به نامه‌های حاشیه‌ســاز و تحریک صنوف برای بیانیه‌نویسی بزند! ایــن اتفاق درباره اثر قبلی محمدی‌ها هم رخ داد و آن‌ها در پی تکرار بازی شکســت‌خورده هستند. سریال «قبله عالم» نیز به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی در شــبکه نمایش خانگی توزیع شد، اما پدر و پســر وقتی دیدند این اثر به رغم همه شوخی‌های پیش‌پاافتاده و کنایه‌های غیراخلاقی‌اش اقبالی ندارد، مدعی سانســور و توقیف شــدند و از این طریق خواستند توجه مردم را جلب کنند، اما باز هم ناکام ماندند و آن سریال فروش نکرد. جای تعجب اســت که منوچهر محمدی با این همه سابقه و تجربه چرا به جای حل مشــکل یعنی ضعف کارگردانی آقازاده‌اش، باز هم روش اشتباه و شکســت‌خورده‌ای را برای بالابردن فروش فیلمش در پیش گرفته اســت. بر فرض هم که این فیلم با این حاشیه‌ســازی‌ها چندی بیشتر فروش کند، آیا به قیمت ضربه زدن به اعتبار منوچهر محمدی و هزینه‌سازی برای نظام فرهنگی کشور می‌ارزد؟! 

 

دیدگاه تان را بنویسید