دکتر علی احسان صالح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ورود جریان برق از ناحیه دست و خروج آن از قسمت پا منجر به مرگ این جوان 25 ساله شد.
وی بیان کرد: برق گرفتگی از حوادث شایعی است که همگام با صنعتی شدن زندگی انسان امروزی، آمار آن رو به افزایش است.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان اضافه کرد: کارگران و کودکان زیادی به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی هنگام دست زدن به لوازم برقی و خانگی دچار صدمات الکتریکی می شوند.
وی توضیح داد: قرار گرفتن 2 نقطه از بدن در مسیر جریان برق، موجب عبور برق از بدن می شود و با توجه به شدت و مدت عبور جریان برق گرفتگی به وجود می آید.
احسان صالح ادامه داد: برق گرفتگی عواقبی نظیر مرگ ناشی از ایست قلبی، سوختگی داخلی و سوختگی خارجی به همراه دارد.
وی اظهار داشت: پس از برق گرفتگی احتمال از کار افتادن کلیه ها و قطع دست ها به دلیل سوختگی داخلی، زیاد است یا به علت پرت شدن و لرزش ناشی از برق گرفتگی، استخوان ها دچار شکستگی می شوند.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان حالات مختلف عبور جریان برق از بدن گفت: خطرناکترین حالت ورود جریان از یک دست و خروج آن از دست دیگر است.
احسان صالح توضیح داد: در این هنگام به علت عبور جریان برق از قلب و ریه، احتمال از کار افتادن این اعضا و مرگ انسان زیاد است.
وی یادآوری کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه یک زن و 6 مرد همدانی به علت برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که این آمار در زمان مشابه سال گذشته هفت مرد بود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.