به گزارش ایرنا رضا آریایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بروجرد با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت افزود: امسال 56 پروژه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در بروجرد کلنگ زنی و افتتاح می شوند.
وی اضافه کرد: از این پروژه 48 پروژه عمرانی، 2 پروژه کلنگ زنی، سه پروژه صنعتی و سه پروژه خدماتی است که با افتتاح سه پروژه صنعتی زمینه اشتغال 48 نفر از جویندگان کار فراهم شده است.
آریایی اظهار داشت: چشمگیر ترین اقدامات امسال گازرسانی به 27 روستا با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال است که با این اقدام یکهزار و 136 خانوار از نعمت گاز شهری برخوردار می شوند.
به گفته وی در بخش عمرانی در برق رسانی ، احداث پست هوایی، ایجاد شبکه روشنایی اقداماتی انجام شده و همچنین در بخش مخابرات در راستای تکنولوژی اینترنت پر سرعت تلفن همراه و اجرای فیبر نوری برنامه ها و اقداماتی صورت گرفته و و مشکل آب هشت روستای شرق بروجرد نیز برطرف شده است.
فرماندار بروجرد اضافه کرد: در بخش پروژه های خدماتی سه پروژه در هفته دولت افتتاح می شود که یکی از این پروژه ها افتتاح اولین مرکز اوتیسم در بروجرد است، افتتاح مرکز کودکان کار و افتتاح دومین مرکز مشاوره ژنتیک در بروجرد در این هفته به بهره برداری می رسند.
به گفته وی در زمینه آبخیزداری و نگهداشت آب زیرزمینی عملیات کلنگ زنی یک بند خاکی در شمال شرق اشترینان انجام می شود و برای حفظ و احیای تالاب بیشه دالان نیز کلنگ زنی پاسگاه محیط بانی صورت می گیرد.
آریایی با اشاره به زلزله های اخیر بروجرد گفت: زمین لرزه های اخیر فرایند طبیعی است کانون زمین لرزه در داخل شهر است و باید آمادگی کامل را داشته باشیم و ساختن خانه های مقاوم و نظارت دقیق مهندسان و شهرداری و بیمه کردن واحدهای مسکونی می تواند کمک بزرگی باشد.
به گفته وی پیش بینی زلزله ها غیر ممکن است و باید آگاهی مردم نسبت به زلزله بالا رود.
7190/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.