محمود تعجبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش آموختگان علمی و کاربردی بلافاصله پس از دریافت مدرک می توانند کارگاهی را راه اندازی و چند تن را مشغول به کار کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد همدان گفت اضافه کرد: دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی سهم قابل توجهی در کمک به توسعه و رونق اشتغال استان دارند.
وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی مبتنی بر مهارت در کشور نیازمند معرفی است گفت: با معرفی صحیح می توان دانش آموزان را در انتخاب درست مسیر زندگی و اشتغال یاری کرد.
تعجبی از آغاز نام نویسی دانشگاه علمی و کاربردی در سازمان سنجش خبرداد و اضافه کرد: چهار هزارو 300 گواهینامه فراغت از تحصیلی از ابتدای سال 96 تا پایان خرداد سالجاری صادر شده است.
وی ادامه داد: دوره های علمی و کاربردی این استان گسترش یافته و بیش از 12 هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در 107 کد رشته محل دوره های کاردانی و 65 کد رشته محل دوره های کارشناسی ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد همدان گفت افزود: برای نخستین بار ایجاد 16 کد رشته جدید متناسب و هم راستا با ماموریت دستگاه های متقاضی درخواست شده است.
تعجبی بیان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری در 2 سال اخیر بیش از 100 عنوان مقاله در گردهمایی ملی و بین المللی و مجله ها ی علمی - پژوهشی توسط اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان چاپ شده است.
وی اظهار داشت: همچنین 10 عنوان کتاب توسط مراکز آموزش علمی کاربردی با مجوز این مرکز، چاپ و در سطح کشور توزیع شد.
وی اضافه کرد: در بخش اختراعات و ابداعات دانشجویی بیش از هشت عنوان اختراع در 2 سال گذشته به ثبت رسیده است که اختراع لاستیک چاک دارسمند و پژو به تولید انبوه رسید و در تمامی فروشگاه های قطعات و لوازم خودرو عرضه شده است.
تعداد دانشجویان در حال تحصیل در 17 مرکز آموزش علمی و کاربردی استان همدان در سالتحصیلی 96-97 چهار هزار 500 نفر است.
7526/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.