رضا قیاسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود و سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها با انجام فعالیت های پژوهشی و پیوند با صنعت نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جامعه دارند تصریح کرد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی است.
قیاسی با بیان اینکه شعار مصوب هفته پژوهش' پروهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال' است افزود: روزهای هفته پژوهش در استان متناسب با این روزها نامگذاری شده است.
جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان همدان گفت: نسل اول دانشگاه های ایران آموزش محور بود و تنها وظیفه علمی داشت اما نسل دوم دانشگاه ها غیر از دانش به سراغ پژوهش نیز رفت و به تولید علم و کتاب پرداخت.
قیاسی افزود: نسل سوم دانشگاه ها که در حال حاضر وجود دارد، فن آور و کارآفرین است و تولیدات علمی را به ثروت تبدیل می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز وارد نسل سوم شده ایم و میخواهیم که این علوم تبدیل به ثروت شده و بسیاری از مشکلات حل شود افزود: باید بتوانیم علم را مورد استفاده قرار داده و از آن ثروت تولید کنیم.
گفتنی است نمایشگاه هفته پژوهش از 18 تا 21 آذرماه برگزار می شود و در اختتامیه هفته پژوهش نیز از پژوهشگران برتر استان همدان تجلیل می شود.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.