سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان افزود: برنامه های حوزه جوانان باید درست، مستمر و دقیق اجرا شود و جوان باوری را در جامعه نهادینه کند.
وی اضافه کرد: جوان باوری در جامعه باید به حدی برسد که هر جا جوانی پای کار آمد زمینه بهره گیری و استفاده بهینه از توانایی او با اعتماد کامل و علاقه، فراهم شود.
شاهرخی ادامه داد: وقتی به اثر گذاری جوانان در مقاطع مختلف تاریخی در نظام جمهوری اسلامی نگاه می کنیم بیشتر به نقش اثرگذار توانایی های جوانان در عرصه های مختلف پی می بریم و این امر وظیفه مسئولان را سنگین تر می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: شجاعت، جسارت و توانایی فکری جوانان در همه عرصه ها تاثیر گذار است به طور مثال در حوزه سیاسی روحیه استکبار ستیزی حرکت های دانشجویی نقش برجسته ای در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و دردوران دفاع مقدس نیز جوانان به خوبی نقش آفرینی کردند.
شاهرخی بر ارزیابی مستمر و کیفی برنامه های ارگان ها و سازمان های اجرایی استان در حوزه امور جوانان تاکید کرد و گفت:وی اظهار داشت: در حال حاضر محدودیتی در تامین اعتبار وام های ازدواج زوج های جوان وجود ندارد و بانک های عامل نیز می توانند در حوزه اختیارات خود شرایط تکمیل پرونده متقاضیان و معرفی ضامن را تسهیل بخشند.

** فعالیت 509 هیات ورزشی همدان برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: در تابستان امسال 196 هیات ورزشی در بخش بانوان و 313 هیات ورزشی در بخش آقایان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان فعال هستند.
رسول منعم افزود: همچنین 809 کلاس ورزشی ویژه بانوان و 973 کلاس ویژه آقایان در تابستان امسال برگزار می شود و 27 هزار و 568 نفر از بانوان و 41 هزارو 545 نفر از آقایان در تابستان امسال زیر پوشش برنامه های ورزشی اوقات فراغت هستند.
وی با بیان اینکه 933 مربی خانم و یک هزار و 72 مربی آقا در برنامه های ورزشی تابستان امسال مشارکت دارند اظهار داشت: 882 مکان ویژه بانوان و یک هزارو 136 مکان ویژه آقایان در تابستان امسال در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان به علاقه مندان حوزه ورزش استان همدان خدمات دهی می کنند.
گفتنی است؛ در این نشست، اداره کل تبلیغات اسلامی استان به عنوان دستگاه برتر در حوزه فرهنگی ، اداره کل آموزش و پرورش در حوزه علمی و آموزشی،اداره کل بهزیستی در حوزه خدماتی و مهارتی و صدا و سیما در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان دستگاه های برتر در حوزه غنی سازی اوقات فراغت جوانان در تابستان 96 تقدیر شدند.
استان همدان با حدود یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر جمعیت 2.2 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده و دارای بیش از 600 هزار جوان است.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.