به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز دهیار با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب ما ارتش و سپاه منظم و منجمی نداشتیم، آمادگی کامل برای مقابله با جنگ وجود نداشت.
وی افزود: سران استکبار با متحد کردن رژیم بعث درصد حمله به ایران برآمدند و هدف اصلی آنها تنها سقوط نظام جمهوری اسلامی بود، در آن شرایط که ما امکانات اولیه دفاعی هم نداشتیم توانستیم با اتحاد از میهن اسلامی خود دفاع کنیم و نگذاریم دشمنان به اهداف خود برسند.
استاندار ایلام تاکید کرد: امروز بعد از چهار دهه از عمر با پرکت نظام پایه های نظام مستحکم شده و ایران اسلامی در دنیا حرف برای گفتن دارد، نظام اسلامی به برکت دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب و به ویژه در مقطع کنونی به عنوان کشوری تاثیرگذار و راهبردی در سطح بین الملل مطرح بوده و از معدود کشورهای دارای ثبات و امنیت پایدار است.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و یادآور شد: امروز که آمریکا در برجام حضور ندارد، میل و رغبت اروپایی‌ها در این خصوص هم صدا با آنها نیست و با خروج آمریکا از برجام مخالفت می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید از تریبون های رسمی کشور، فریاد اتحاد و انسجام را سر دهیم، تاکید کرد: امروز باید تریبون ها را به سمت دشمنان نظام نشانه بگیریم، صحبت‌ از پشت تریبون‌ها با مردم باید آگاهانه و بیان مشکلات باید منصفانه باشد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود دهیاران را به عنوان بازوان اجرایی دولت در روستاها نام برد و اضافه کرد: دهیاران در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارند.
سلیمانی دشتکی یکی از راهکارهای مناسب ایجاد اشتغال و درآمد زایی در روستاها توجه جدی به واحدهای تولیدی کوچک روستایی براساس توانمندی ‌ها و ظرفیت‌های هر روستا عنوان کرد و تاکید کرد: شنیدن و جدی گرفتن نظر مردم در اکثر موارد به پیشبرد اهدافی که در توسعه روستاها مدنظر است کمک خواهد کرد.
نماینده حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: تعامل روستائیان با دهیاری ها برای رفع مشکلات اساسی روستاها ضروری است.
سلام امینی افزود: در واقع نقش دهیاران در روستا، مانند نقش شهرداران در شهرها است و چه بسا مسئولیت دهیاران بیشتر و کار آن ها سخت تر باشد، خدمات ارزشمند این عزیزان دور از دید و چشم مسئولان نیست.
وی با اشاره به طرح عظیم سامانه گرمسیری در استان تاکید کرد: باید از منابع آبی این سامانه استفاده بهینه بعمل آید.
نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: با توجه به شرایط کنونی داخلی و بین المللی کشور نیاز مبرم به وحدت داریم.
شادمهر کاظم زاده توسعه روستایی را مستلزم ضرورت مدیریت واحد دانست و افزود: دهیاری ها باید به فکر درآمد پایدار برای روستا باشند تا پیشرفت و توسعه روستا به حمایت های دولت متکی نباشد.
در این آئین و با حضور استاندار و نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از تمبر یاد بود روز دهیار رونمایی و از دهیاران نمونه استان تجلیل شد.
3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.