به گزارش شنبه روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام اسماعیل خطیب در مراسم تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان، افزود: دشمنان در صورتی که در فرآیند براندازی نظام جمهوری اسلامی ناموفق شوند، هزینه تراشی برای نظام را در دستور کار قرار می دهند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر دشمن با ترویج فساد و جابجایی هنجارها و ناهنجاری­ها درصدد است رفتار، سبک زندگی و ذائقه جامعه ایرانی را تغییر داده و روحیه، انگیزه، امید و ایمان مردم را متزلزل کند.
خطیب با اشاره به امنیت موجود در کشور و اقتدار جهانی نظام اسلامی با وجود فضاسازی های رسانه ای استکبار، گفت: قدرت های دنیا دیگر نمی ­توانند ایران را با تحکم و زور، وادار به عقب نشینی کنند و قدرتمندی و گسترش انقلاب اسلامی نتیجه ایستادگی، استقامت و صبر و بردباری مردم است.
وی پیشرفت کشور در زمینه های مختلف علم و فناوری را یادآور شد و افزود: کشور ما زمانی برای یک پزشک عمومی محتاج دیگران بود اما امروز توانسته است با خودباوری و اعتماد به نفس و اتکا به توانمندی های خود در میان قدرت های جهان جایگاهی پیدا کند و زمینه ای به وجود بیاورد که ایران همیشه سرلوحه اخبار، تصمیمات و اقدامات جهانی باشد.
خطیب با بیان اینکه طبق کلام الهی، تقوا، ولایت پذیری و جهاد در راه خدا سه عامل رستگاری، پیروزی و پیشرفت امت است، ادامه داد: این عوامل از بین برنده هر توطئه، مکر و فتنه است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسوولان قوه قضائیه ، مبارزه با فساد اقتصادی را از وظایف مهم دستگاه قضایی اعلام و اضافه کرد: با شفاف شدن آمار و ارقام در جامعه، وظیفه دستگاه قضایی در مبارزه با قانون شکنی نیز سنگین­ تر می شود.
خطیب، احیای حقوق عامه، اعتمادسازی، جلب افکار عمومی و جلب رضایت مردم را از دیگر رسالت های مهم قوه قضاییه بیان کرد.
به گفته وی، بیش از 60 درصد گزارشات مربوط به مشکلات اجرایی در دستگاه قضایی و 30 درصد گزارشات مردمی دریافت شده، مربوط به نوع تعامل قضات و کارمندان با مراجعین است.
وی اظهار داشت: این حس که ما خادم مردم هستیم باید همیشه در وجود کارکنان احساس شود و خدمتگذاران مردم باید متواضع و خاضع باشند.
رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر حضور فعال کارکنان در راستای اجرای سیاست­ها و منویات رهبری و رییس قوه به منظور ایجاد امنیت، امید، عزت و سربلندی در دستگاه قضایی و جامعه تاکید کرد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.