تقارن خروج آمریکا از برجام که خود اقدامی در جهت ایجاد بحران های جدید در منطقه بود و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس، گواه این مدعاست که واشنگتن قصد دارد با ایجاد هزینه های گزاف برای جامعه جهانی با کمترین هزینه امنیت بیشتری برای رژیم جعلی اسرائیل تامین کند.
وزیر خزانه ‌داری آمریکا نیز چندی پیش در جمع یهودیان این کشور اعلام کرد که دولت ترامپ ضامن امنیت رژیم صهیونیستی در برابر ایران است.
سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز پیش از این اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و همراهان او، به اسرائیل و امنیت آن متعهد هستند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز بارها خود را بزرگترین دوست اسرائیل توصیف و بر تعهد خود برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.
اقدامات دوگانه آمریکا در خروج از برجام و انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس خود زمینه ساز تنش و بحران آفرینی در منطقه و جهان و اکنون نیز هر دو اقدام با مخالفت جهانی مواجه شده است.
خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران نیز با اذعان به ارتباط خروج از برجام و تامین امنیت صهیونیست ها، گفت: خروج آمریکا از برجام و عقب‌نشینی از توافق‌ های بین‌المللی فقط به خاطر تامین امنیت اسرائیل است.
جمهوری اسلامی ایران و ملت مظلوم فلسطین امروز بیش از هر زمان دیگری دشمن مشترک و اهداف مشترک دارند و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به تشدید خصومت با ایران اسلامی دامن می زند.
این حقیقت برکسی پوشیده نیست و بیان آن تنها به منظور یادآوری ریشه دشمنی ها با ملت ایران است، اما موضوع اساسی تر همپیمانی مثلث استکبار، نفاق و ارتجاع منطقه به منظور دستیابی به این هدف است.
دور جدید دشمنی ها علیه نظام اسلامی با همکاری و تلاش منافقین و دادن آدرس های غلط به واشنگتن درباره اقتدار و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد که در نوع خود برای دولت ترامپ خطرناک خواهد بود.
آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه اخیر مسئولان عالی قضایی، در این باره گفت: مشاوران دولت آمریکا امروز متصل به بدنام ترین و خبیث ترین تروریست های دنیا یعنی منافقین هستند.
وی خاطرنشان کرد: به تازگی نیز حسب برخی گزارش ها اعلام شد که برخی افراد در دولت آمریکا و وکلای آنها از منافقین رشوه های کلان دریافت کرده اند. چنین هیات حاکمه فاسدی می خواهد تمام توانش را برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به کار بگیرد.
ریس قوه قضاییه همچنین با اشاره به تشدید دشمنی ها علیه ملت ایران، گفت: منافقین با امیدوار کردن هیات حاکمه آمریکا به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی، نشانی اشتباه به آمریکا می دهند.
اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران که حاصل ایستادگی، رشادت و از جان گذشتگی مردم ایران در مقابل نظام سلطه است، کشورهای مرتجع منطقه را بیش از هر زمان دیگری عصبانی کرده و توهم امکان رقابت با قدرت ایران را در آنها به وجود آورده و بر این اساس است که به طور کامل با خصومت های اخیر با ملت ایران همراه شده اند.
جبهه استکبار و ارتجاع منطقه که در عرصه های مختلف به واسطه ایستادگی مردم و مسئولان نظام اسلامی در ایران شکست خورده اند و نقشه آنان در ایجاد فتنه داعش برای مقابله با انقلاب اسلامی و بحران آفرینی در منطقه نیز با ناکامی و شکست مواجه شده است به دنبال ایجاد بحران های دیگر در منطقه هستند.
البته اهداف دولت آمریکا در این عرصه متفاوت از رژیم های وابسته در منطقه است. هدف اصلی آمریکا تامین امنیت رژیم صهیونیستی اما دولت های مرتجع منطقه به دنبال مقابله با روند فزاینده نفوذ و قدرت ایران در منطقه و جهان است.
امروز جبهه نفاق و ارتجاع هیزم شعله ورتر کردن خصومت ها با ملت ایران را برای دولت ترامپ تامین می کنند. اما هدف مشترک این مثلث شوم بحران آفرینی های جدید در منطقه است، گرچه این بار نیز در دستیابی به اهداف خود ناکام خواهند ماند.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.