به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جلال مرادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای برخورد با برخی از تخلفات انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و حقیقی خلاء قانونی وجود دارد.
وی اضافه کرد: یکی از موضوع های مورد تاکید نیز کم بودن زمان تبلیغ است که با زودتر آغاز شدن چرخه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در صورت تائید صلاحیت داوطلب در مرحله نهایی، وی نیز فرصت کافی برای تبلیغات انتخاباتی دارد.
وی در پاسخ به سوالی در زمینه علت تایید دقیقه نودی برخی داوطلبان انتخاباتی اظهار داشت: بیشتر مواقع تکمیل نبودن مدارک افراد، ارائه نشدن مستندات کافی موجب احراز نشدن صلاحیت آنها و تاخیر در تائید صلاحیت داوطلبان می شود که انتظار می رود نامزدهای انتخاباتی همکاری لازم در این زمینه را دشته باشند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در همدان درباره چرخش و تناقض گویی برای نامزدهای انتخاباتی گفت: زیرسوال بردن انتخابات پس از تائید نشدن یا رای نیاوردن جناح مورد وثوق افراد، بداخلاق و فتنه گری است.
حجت الاسلام مرادی توضیح داد: برخی مواقع شاهد تناقض در رفتار داوطلبان انتخابات هستیم به گونه ای که در جریان انتخابات شورای نگهبان را فصل الخطاب می دانند اما وقتی صلاحیت احراز نمی شود یا جناح رای نمی آورد، انتخابات را زیر سوال می برند.
وی گفت: همه اعضای شورای نگهبان به یک اندازه صاحب رای و نظر هستند و برخی حرفه های عنوان شده، توهین به سایر اعضای شورای نگهبان است.
حجت الاسلام مرادی بیان کرد: علت احراز نشدن صلاحیت یا رد صلاحیت داوطلبان به منظور حفظ کرامت و آبرو افراد، تنها به آنها عنوان می شود و نمی توان این موضوع را رسانه ای کرد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در همدان گفت: اینکه در تائید یا رد صلاحیت افراد، نهاد، ارگان یا شخصی خارج از وظایف قانونی بر تصمیم هیات نظارت تاثیر گذاشته باشد به طور کامل رد است و افراد مدعی برای این موضوع دلیل و سند بیاورند.
حجت الاسلام مرادی ادامه داد: البته در زمینه بررسی صلاحیت ها از نهادهایی استعلام دریافت می شود که این موضوع مغایر با ادعای تاثیر گذاری افراد در نظر هیات نظارت است.
وی گفت: فروردین امسال در دیدار رهبر معظم انقلاب با کارکنان دستگاه اطلاعاتی، معظم له فرمودند که وزارت اطلاعات کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت مسئولان را منعکس کند و دستگاه ها ملزم به رعایت و عمل به آن هستند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در همدان در زمینه فاصله زیاد شمار رد صلاحیت شدگان در هیات های اجرایی نسبت به هیات نظارت توضیح داد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان پس از هیات اجرایی در هیات نظارت صورت می گیرد بنابراین هیات نظارت به عنوان یک فیلتر است پس آنها در رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ریز نمی شوند.
حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: اگر قرار بود هر آنچه که هیات اجرایی در زمینه بررسی صلاحیت ها انجام می داد کافی باشد در قانون نظارت شورای نگهبان مدنظر قرار نمی گرفت.
وی ادامه داد: علت این اختلاف فاصله اطمینان هیات اجرایی به هیات نطارت است همچنین رد صلاحیت یا احراز نشدن صلاحیت را نباید خلع فرد از حقوق شهروندی دانست.
7529/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.