منصور غلامی روز سه شنبه در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم و فناوری در همدان افزود: وزارت علوم در فضای محدود خبری و اطلاع رسانی قرار گرفته است و با وجود چند هزار شرکت دانش بنیان و دستاوردهای متعدد پارک های علم و فناوری اطلاع رسانی کافی انجام نمی شود و اگر شبکه ای ملی فعال شود این هم پوشانی انجام می شود.
وی با بیان اینکه انتخاب و انتشار خبر و سطح و اولویت انتشار و تکنولوژی این کار، یک اقدام کارشناسی است گفت: اعلام دستاوردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و واحدهای وابسته لازم است به صورت شبکه ای صورت گیرد و باید به صورت حرفه ای و کارشناسی در ابعاد کلان و شبکه ای انجام شود.
وی بر استفاده از ظرفیت جوانان و بکارگیری این قشر در ساختار روابط عمومی های وزارت علوم تاکید کرد و گفت: می توان از ظرفیت دانشجویان علاقه مند و پویا در دانشگاه ها در عرصه اطلاع رسانی وزارت علوم استفاده کرد.
وی بیان کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دستاوردهای بسیاری دارند که بسیار بیشتر از حدی است که امروز اطلاع رسانی می شود لذا باید در این عرصه بیش از گذشته فعالیت کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در دنیای امروز باید در حوزه روابط عمومی ها سرمایه گذاری کرد و رویکرد وزارت علوم در سال جاری توسعه و ارتقای جایگاه پارک ها و مراکز رشد، حمایت از این مجموعه ها و افزایش اثر گذاری آنها در جامعه است.
غلامی بیان کرد: باید بیش از گذشته به تبدیل دانش به فناوری و تبدیل فناوری به کار و اشتغال و ثروت بخشی در جامعه پرداخت و برای تحقق هدف باید پارک های علم و فناوری به این امر توجه بیشتری داشته باشند.
ویز علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دولت به دلیل گرفتاری به مشغله های بزرگ خود کمتر به اطلاع رسانی پرداخته است و منتقدان دولت به راحتی و در فرصت کافی از این مشغله دولت استفاده کردند و در جهت تضعیف دستاوردها کار کردند لذا این وظیفه همه نهادهای دولتی است که برای بیان خدمات دولت، اقدام کارشناسی انجام دهند.

**روابط عمومی ها از کارکردهای سنتی و کلیشه ای فاصله بگیرند
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این همایش گفت: روابط عمومی ها باید با فاصله گرفتن از کارکردهای سنتی و کلیشه ای و مجهز شدن به تکنیک ها و تاکتیک ها و فنون جدید در عرصه اطلاع رسانی فعالیت کنند.
علیرضا عبداللهی نژاد افزود: استفاده از بازار فناوری جدید در بازتاب دستوردهای علمی کشور لازم است و در فضای کنونی باید روابط عمومی ها هم از بعد نرم افزاری و هم از بعد سخت افزاری به ابزارهای جدید مجهز شوند.
وی ادامه داد: این نشست هم اندیشی پس از چهار سال وقفه برگزار شد و از این پس سالانه برگزار می شود تا فضای پویایی را در جامعه روابط عمومی ها ایجاد کند.
عبداللهی نژاد بر لزوم بازآرایی و ارتقای ساختار روابط عمومی ها با توجه به نیازها و فضای کنونی جامعه تاکید کرد و گفت: تفکیک بخش روابط عمومی از حوزه ریاست دانشگاه ها لازم است.
وی بر ضرورت چابک سازی ، حرفه ای گرایی و تخصصی سازی در روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: تلاش می شود این اهداف در افق یک تا 2 ساله محقق شود.

**جریان سازی فکری و افکار سنجی وظیفه مهم روابط عمومی ها است
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور نیز در این همایش گفت: مجموعه روابط عمومی کاری منحصر به نصب یک بنر و ارسال چند پیام نیست بلکه جریان سازی فکری و افکار سنجی نیز جزو وظایف مهم روابط عمومی است اما این امر می طلبد دید مدیر مربوطه نیز در این راستا باشد.
محمد محسن صدر افزود: وزارت علوم در همه ابعاد کشور می تواند جریان ساز باشد اما احساس می شود از این ظرفیت هنوز به خوبی در حوزه علمی بودن روابط عمومی ها استفاده نشده است.
وی پیشنهاد کرد: شورای اطلاع رسانی وزارتخانه به صورت جدی تر با حضور نمایندگانی از دانشگاه ها تشکیل شود تا کمک حال دولت باشند چرا که دولت در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی ضعیف است.

** ایجاد فضای شادابی وظیفه امروز روابط عمومی ها است
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز در این نشست گفت: ایجاد فضای شادابی و امید در جامعه امروز نقشی است که بر عهده رسانه ها و روابط عمومی ها قرار گرفته است.
یعقوب محمدی فر افزود: یک خبر هم می تواند امید و نشاط را در جامعه ای ایجاد کند و هم می تواند آن را از بین ببرد.
وی اظهار کرد: کرامت انسانی، احترام به مخاطب و عاقل پنداشتن مخاطب موضوعاتی است که باید در دستور کار روابط عمومی ها قرار گیرد .
وی بیان کرد: امروز ده ها و صدها پیام رسان اجتماعی موضوعی است که باید از آن غافل نشویم و اگر در گذشته جامعه با مشکل کسب خبر روبرو بود امروز با مشکل گزینش خبر روبرو است.
وی با بیان اینکه با بیان اینکه در فضای دانشگاه ها ایجاد فضای خبری مناسب برای دانشجویان بسیار مهم است ادامه داد: آموزش فرزندان ایران زمین در زمینه تشخیص اخبار صحیح از ناصحیح یکی از رسالت های امروز روابط عمومی ها است که باید به درستی انجام شود.

** گردشگری علمی از ابعاد مهم گردشگری در همدان است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز گفت: گردشگری علمی و پذیرش دانشجویان خارجی یکی از ابعاد مهم گردشگری است که تاسیس دانشگاه دی هشت نقش موثری در معرفی استان همدان به کشورهای خارجی موثر است.
علی مالمیر افزود: هر دانشجوی خارجی می تواند سفیری برای معرفی داشته ها و ظرفیت های همدان در دیگر کشورها باشد و حضور این دانشجویان ظرفیت مهمی برای حوزه گردشگری استان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه محور توسعه استان همدان بر پایه گردشگری بنا نهاده شده است گفت: همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شد و در این سال میزبان 2 رویداد فراملی و بین المللی و رویدادهای متعدد ملی است.
در این آیین از روابط عمومی های برتر وزارت علوم تقدیر شد
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.