به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، معاون رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های فعال در عرضه جهانی است و دانشگاه کردستان به عنوان یکی از پنج دانشگاه منتخب وزارت علوم در این نمایشگاه حضور دارد.
قباد شفیعی افزود: حضور دانشگاه کردستان در این نمایشگاه موجب شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های این واحد آموزش عالی در سطح بین المللی می شود.
به گفته وی، این حضور همچنین در زمینه جذب دانشجویان خارجی و ایجاد ارتباطات جدید با دانشگاه‌های اتریش و دیگر دانشگاه‌های اروپایی برای انجام پروژه های تحقیقاتی جدید تاثیرگذار است.
شفیعی ادامه داد: در این نمایشگاه ارائه کتاب‌های چاپ شده دانشگاه در عرصه بین‌المللی که به زبان انگلیسی نشر یافته و معرفی استان کردستان به بازدید کنندگان در قالب ارائه پمفلت‌های آموزشی، بروشور، کتابچه راهنمای دانشگاه، سی‌دی‌های محتوایی انجام شده است.
معاون رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان با بیان اینکه نمایشگاه در 2 غرفه وزارت فرهنگ و ارشاد و غرفه دانشگاه‌های وزارت علوم و تحقیقات دایر شد، افزود: در بخش علوم و تحقیقات پنج دانشگاه از جمله دانشگاه کردستان که بدلیل فعالیت شایان توجه در زمینه بین‌المللی‌ سازی دانشگاه‌ها و جذب دانشجویان خارجی انتخاب شدند بودند، حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی کتاب وین از ٨ تا ١٢ نوامبر مصادف با ١٧ تا ٢١ آبان‌در پایتخت اتریش دایر شد.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.