به گزارش ایرنا، غلامحسین تقوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد واحد یا یک میلیون و 348 هزار تن جذب مواد اولیه، سالانه یک میلیون و 60 هزار تن محصول تولید می کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری ثابت این واحدها سه میلیون و 430 هزار میلیون ریال است، افزود: ارزش تولیدات کشاورزی این استان معادل 66 هزار و 300 میلیارد ریال است و همدان در بخش کشاورزی و تولیدات کشور سرانه خوبی را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: استان همدان با مساحت یک‌ میلیون و 949 هزار هکتار دارای 752 هزار و 177 هزار هکتار یعنی 39 تا 40 درصد کاربری بخش کشاورزی است.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: این استان در محصولات زراعی، باغی و دامی به نسبت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با توجه به اقلیمی که در استان حاکم است می توانیم با نیروی انسانی مطلوب تولیدات کشاورزی را در بسته بندی، فرآوری و عرضه به بازارهای جهانی فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از سال 93 در مجموع 260 پروانه بهره‌برداری توسط این سازمان و 169 پروانه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده است که از این 429 واحد به بخش صنایع مواد غذایی مربوط می شود.
تقوی یادآور شد: از مجموع 260 واحد پروانه بهره‌برداری 159 واحد به بخش زراعی، 49 واحد به بخش باغی و 52 واحد به بخش دام اختصاص دارد و ظرفیت جذب در بخش صنایع تبدیلی غذایی استان در مجموع یک میلیون و 330 هزار و 551 تن است.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت استان در این بخش خالی است، اظهار کرد: هم اکنون 72 سردخانه در همدان با پیشرفت 20 تا 95 درصدی در دست ساخت است.
وی ادامه داد: هدف اصلی سازمان جهاد کشاورزی ایجاد بیشترین ارزش افزوده در محصول یک میلیون تنی سیب زمینی استان و ایجاد بستر و انگیزه های صادراتی است.
تقوی با بیان اینکه با تمهیدات ایجاد شده بزودی در استان همدان چندین کارخانه فرآوری سیب زمینی توسط سرمایه گذار خارجی ایجاد می شود، از صدور مجوزها و پروانه های لازم در این زمینه خبر داد.
وی با بیان اینکه در زمینه فرآوری تاکنون سه جواز و پروانه از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادر شده است، بیان کرد: در سایر محصولات استان همچون سیر، حبوبات، غلات، خشکبار، شوریجات و ترشیجات اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه بسته بندی کشمش که یکی از محصولات صادراتی استان است با 350 هزار تن تولید سالانه انگور، 50 هزار تن آن صادر می شود که نیاز است در بسته بندی بخش باغی اقدامات بهتری از سوی جهاد کشاورزی انجام شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.