به گزارش ایرنا، سیدحبیب الله موسوی بهار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران یادآوری کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گردهمایی روز پرستار سال گذشته وعده داد که مطالبات معوقه پرستاران را پرداخت کنند و وعده خود را سر موقع عملی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهارکرد: هفته سلامت زمینه ای برای اعلام برنامه ها و اهداف این مجموعه برای ارتقای حوزه سلامت است.
موسوی بهار اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین عامل مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی شامل سکته حاد قلبی و مغزی، دیابت و فشار خون، سرطان ها و سپس حوادث ترافیکی و کارگاهی هستند.
وی ادامه داد: بیماری های دیابت و چاقی و دردهای عضلانی نیز در حال افزایش است که برای کاهش این نوع بیماری ها باید فرهنگ خود مراقبتی را ارتقا داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: دانش آموزان به عنوان اصلی ترین جامعه هدف حوزه بهداشت می توانند پیام های بهداشتی را در قالب سفیران سلامت در دورترین نقاط منعکس کنند.
موسوی بهار با عنوان اینکه خودمراقبتی نیاز اصلی و پایه و اساس سلامت را تشکیل می دهد، گفت: در حال حاضر دسترسی تمامی اقشار در همه نقاط استان به سطوح اولیه سلامت فراهم شده است بنابراین باید در حوزه ارتقای کیفیت آنها تلاش شود.

** افتتاح 61 طرح بهداشتی در هفته سلامت
وی بیان کرد: همزمان با هفته سلامت 61 طرح به میزان 230 میلیارد ریال با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همدان بهره برداری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 11 هزار و 134 متر مربع با بهره برداری از این طرح ها به فضای بهداشتی و درمان استان افزوده می شود.
موسوی بهار اضافه کرد: این طرح ها چندین مرکز جامع سلامت، پایگاه بهداشت، خانه بهداشت و محل زیست را شامل می شود.
وی اضافه کرد: همچنین 2 طرح فوریت های پزشکی بهره برداری می شود که یکی از آنها بهره برداری از پد فرود بالگرد بیمارستان ملایر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: هم اینک شهرستان همدان دارای 2 پد، فامنین، کبودرآهنگ و ملایر هرکدام دارای یک پد فرود بالگرد است.
موسوی بهار بیان کرد: تاکنون 210 ماموریت پزشکی در استان توسط بالگرد انجام شده است که در هر ماموریت جان چند نفر را نجات داده ایم.
وی گفت: بیشترین حجم عملیات های عمرانی در استان با ساخت 350 هزار متر مربع در پنج سال گذشته مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: 74 طرح بهداشتی به وسعت 25 هزار و 150 متر مربع، هشت طرح درمان به وسعت 33 هزار متر مربع و 27 هزار متر مربع ساختمان های ستادی اجرا شده است.
موسوی بهار ادامه داد: بیمارستان های بهار و تویسرکان تا پایان سالجاری بهره برداری می شوند و عملیات اجرایی مرحله دوم بیمارستان 300 تخت خوابی اکباتان و مرکز جامع سرطان با شتاب در حال اجرا است.

** خطای پزشکی را نمی پذیریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: خطای پزشکی همانند خطای روحانیون قابل پذیرش نیست چراکه می تواند به بهای جان انسان تمام شود.
موسوی بهار اضافه کرد: با وجود اینکه احتمال انجام عمل خطا در هر انسانی حتی پزشکان دور از انتظار نیست ولی قوانین سختگیرانه برای خطای پزشکی به ویژه هنگام درمان مادران باردار پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: سه هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت به همدان تخصیص یافته که بخشی از این اعتبار در بخش درمان و بخشی برای ساخت و ساز و خرید تجهیزات استفاده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: به طور میانگین هر بیمار در صورت بستری شدن حدود یک میلیون و 500 هزار ریال از مزایایی تخفیف بیمه برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم اردیبشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.
7526/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.