به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مسئولان مجاهد اقتصادی باید از کارگر، کارفرما و تولیدکننده حمایت همه جانبه کرده و زمینه را برای تولید، خرید محصولات داخلی، ارایه تسهیلات و راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل فراهم کنند.
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نیز باید نسبت به تولید داخلی و کیفیت بخشی تعصب داشته باشند، افزود: تولیدکنندگان داخلی باید خود را در رقابت با تولیدات خارجی در خط مقدم بدانند و این به معنای جهاد اقتصادی است.
وی ادامه داد: مردم نیز باید برای خرید تولیدات داخلی رغبت بیشتری داشته باشند و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، فروشندگان با افتخار تولید داخلی را به فروش برسانند.
حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: مشکل ما در حمایت از کالای داخلی، در تولید لوازم خانگی و وسایل برقی است که تولیدکنندگان باید با غنا بخشیدن و کیفیت بخشی به این تولیدات، درصد استفاده از تولید داخلی را بالا برده و با تبلیغات درست مردم و مسئولان را برای خرید تولید داخلی تشویق کنند.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای، این روز را روز بالندگی، ظفر و به نمایش گذاشتن شعار 'ما می توانیم' عنوان کرد و گفت: روزی که آمریکا ارتباطش را با ایران قطع کرد و با اعمال تحریم ها به خیال خود می خواست ابهت ایران را در هم شکند، در همین روز ایران اسلامی غنی سازی اورانیوم و فناوری هسته ای خود را جشن گرفت.
خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه نسل جوان امروز ما باید بداند که قطع رابطه ایران با آمریکا در 19 فروردین 59 از سوی آمریکا بود، افزود: امام خمینی(ره) این قطع رابطه را بهترین اقدام آمریکا و به خیر و صلاح ملت ایران و در عین حال قطع چپاول گری و غارتگری دانست.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: این روز جزو بهترین روزهای مردم ایران است و ملت ایران باید با آگاهی، تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی این راه را همچنان ادامه دهند و دشمن را همواره ناامید کنند.
وی تاکید کرد: مردم و مسئولان باید با مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در هر زمینه ای دشمن را ناامید کنند، چراکه این یک دستور دینی است.
وی در بخش دیگری از خطبه های خود به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: دشمنان با روایت بحران در ایران در رسانه های خود و القای بی اعتمادی ملت به نظام جمهوری اسلامی، به دنبال تلقین یاس و ناامیدی هستند اما معظم له با برشمردن دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، تمامی نقشه های آنان را نقش برآب کردند.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز به دستاوردهای عظیمی رسیده ایم، تاکید کرد: در کشور هیچ مشکل حد نشدنی وجود ندارد که این مشکلات به همت مردم و مسئولان قابل حل است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی، برای مردم امیدآفرینی برگرفته از واقع گرایی و آرمان گرایی ارایه کردند، اظهار کرد: به طور قطع با امید به آینده، اتکا به توانمندی های موجود و نگاه به عقبه نظام جمهوری اسلامی، می توانیم با همت بالا، تلاش جهادی، اقتصادی مقاومتی و حمایت از کالای داخلی به قله رفیع برسیم.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.