به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد امام در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به تبیین مبارزات و خصوصیات شخصیتی ایشان پرداخت و اظهار کرد: مکتب سیاسی که امام راحل پایه گذاری کرد شاخص هایی دارد که در بیانات و وصیت آن حضرت منعکس شده است.
وی افزود: نسل جوان که دوران امام (ره) را درک نکرده باید با اهداف، انگیزه و شاخص های مطرح شده در وصیت نامه ایشان آشنا شود تا دشمن نتواند آنان را منحرف کند.
امام جمعه شوش با برشمردن قسمت هایی از مبانی مکتب سیاسی امام (ره) گفت:یکی از شاخص های مهم ، قرین بودن دین و سیاست و اداره امور کشور بر اساس ارزش ها و احکام اسلامی است.
وی افزود: اعتقاد به نقش مردم از دیگر شاخص هاست و البته امام روحیه شهامت و مقاومت مقابل استکبار را در کالبد ملت دمید.
حجت الاسلام امام ادامه داد: شاخص دیگر مکتب سیاسی امام (ره) جایگاه ولایت فقیه در مهندسی نظام جمهوری اسلامی به عنوان دیده بان و نگهبانی از حرکت کلی نظام و پاسداری ارزش های اسلامی و جلوگیری از انحراف بود.
وی افزود: قیام خونین 15 خرداد سال 1342 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و سرآغاز حرکت ملت ایران برای ریشه کنی رژیم طاغوت پهلوی و استقرار حکومت دینی در کشور بوده و از این رو اهمیت ویژه‌ای دارد.
حجت الاسلام امام با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) همسر پیامبر (ص)، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار به عنوان نخستین زن مسلمان یار وفادار پیامبر گرامی اسلام (ص) بود که اموال خود را نیز برای ترویج دین مبین اسلام صرف کرد.
امام جمعه شوش همچنین از ماه مبارک رمضان به عنوان بهترین فرصت برای کمک و یاری رساندن به محرومان و مستضعفان نام برد و گفت:در این ماه مسولان به مناطق حاشیه ایی شهر بیشتر توجه کرده و حضوری پر رنگی در این مناطق محروم داشته باشند.
وی شهروندان را به شرکت در جشن گلریزان ویژه زندانیان جرایم غیرعمد دعوت کرد.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.