سید مهدی مهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از انقلاب اسلامی تنها در چند نقطه کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز و مشهد گاز رسانی انجام شده بود اما در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی و خدمات نظام بیشتر شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه نرخ خانوارهای شهری و روستایی بهره مند از نعمت گاز در استان همدان 100 درصد است افزود: اکنون 29 شهر و یک هزار و 35 روستا از گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی ادامه داد: تنها چند روستای استان همدان که زیر 10 خانوار جمعیت دارند هنوز گازرسانی نشده که علت آن نداشتن قابلیت و شرایط گاز رسانی و جمعیت بسیار پایین است.
مهدوی با بیان اینکه در روستاهایی که قابلیت گاز رسانی داشتند و شرایط فراهم شده همه گاز دار هستند افزود: همچنین گاز رسانی به هشت روستا نیز در دست اجرا است که بزودی به اتمام می رسد.
وی در ادامه با اشاره به خدمات گسترده دولت تدبیر و امید در بخش گازرسانی استان همدان گفت: در دولت تدبیر و امید و از سال 92 تا 96 در مجموع 286 روستای همدان از نعمت گاز بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت گاز همدان افزود: در پنج سال اخیر به طور متوسط هر سال، 57 روستا گازرسانی شده است و این در حالی است که از سال 67 تا 91 در استان همدان سالی 30 روستا و در مجموع به 727 روستا گاز رسانی شد.
شرکت گاز استان همدان 587 هزار و 600 مشترک را زیر پوشش قرار داده است.
2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.