به گزارش روز دوشنبه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد رودباری افزود: داشتن کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر، مدرک شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای محسوب می شود و با هماهنگی های انجام شده رانندگان می توانند 19 بهمن ماه برای تمدید کارت هوشمند خود به شکل نیم بها اقدام کنند.
وی افزود: رانندگان استان همدان می توانند برای تمدید کارت های خود به انجمن های صنفی رانندگان کالای شهرستان های همدان، ملایر، اسدآباد، رزن و بهار، انجمن صنفی رانندگان مسافربری همدان و دفتر پیشخوان دولت در شهر فیروزان نهاوند مراجعه کنند.
رودباری ادامه داد: کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالا به شمار می رود که امکان ذخیره سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می کند.
مدیرکل راهداری استان همدان افزود: کارت های هوشمندی که اعتبار ندارند غیرفعال می شود و رانندگان ناوگان باری و مسافری اجازه فعالیت در جاده ها را ندارند.
رودباری خاطرنشان کرد: مدت اعتبار کارت هوشمند رانندگان از 6 ماه تا 2 سال است و رانندگان باید قبل از پایان یافتن اعتبار کارت نسبت به تمدید آن اقدام کنند.​
گفتنی است بیش از 2 هزار انواع وسیله حمل و نقل در استان وظیفه جابجای مسافر را برعهده دارد که از این تعداد 320 دستگاه اتوبوس، یکهزار و 50 دستگاه مینی بوس و 756 دستگاه خودوری سواری فعال هستند.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.