محمد رودباری روز یکشنبه در آیین ساماندهی مسافربرهای روستایی همدان افزود: در حال حاضر هشت میلیارد ریال تسهیلات برای ساماندهی 32 دستگاه خودروی سواری با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت 5 ساله به 32 راننده متقاضی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه زمینه برای نوسازی ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی، سواری و ون فراهم شده است اضافه کرد: 320 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 50 دستگاه مینی بوس و 756 دستگاه خودوری سواری در بخش حمل و نقل جاده ای در این استان فعال هستند.
وی با بیان اینکه ناوگان باری و مینی بوس همدان به شدت فرسوده است و عمر ناوگان مینی‌بوسی این استان بیش از 29 سال و از میانگین کشوری بالاتر است افزود: در استان همدان یک‌ هزار و 50 دستگاه مینی بوس فعال است که بیش از 950 دستگاه فرسوده است و ناوگان باری استان همدان نیز دارای 13 هزار و 400 دستگاه خودروی ملکی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: در بخش نوسازی مینی‌بوس‌ها و خودروهای سواری وام‌هایی با باز پرداخت پنج‌ساله و سود 6 درصد در نظر گرفته شده است که تا امروز 36 نفر موفق به اخذ این تسهیلات شده‌اند.
رودباری با بیان اینکه علاوه بر 99 دستگاه خودروی سواری و 50 وانت بار، 500 دستگاه از مینی بوس‌های فعال در حمل و نقل جاده‌ای همدان در راه‌های روستایی فعال هستند افزود: آنچه که حمل و نقل روستایی را تهدید می‌کند فعالیت خودروهای سواری شخصی است که برای رفع این مشکل نیز اقداماتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه پنج هزار و 300 کیومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد بیان کرد: 2 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 578 کیلومتر راه شریانی در استان همدان موجود است.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و 600 هزار مسافر بین شهری در این استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی این استان جابجا شده اند.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.