داود کشاورزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شهرستان تکاب افزود: این طرح با هدف ساماندهی حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت خدمات شرکت ها و تعاونی های مسافربری طراحی شده و آئین نامه آن از سال گذشته ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از این طرح سال گذشته در کشور اجرا شده اظهار کرد: بر اساس طرح شبکه 'سیر همنام' اتوبوس های مسافربری در سراسر کشور ساماندهی شده و شرکت های مسافربری موظف هستند مشخصات فنی و انسانی اتوبوس های مسافربری را ثبت کرده و با اطمینان و ایمنی کامل نسبت به جابجایی مسافر اقدام کنند.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح تمام اتوبوس های مسافربری در قالب تفاهم نامه و قراردادهای مشخص و شفاف تنها برای یک شرکت مسافربری فعالیت خواهند کرد و این موضوع موجب افزایش ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل جاده ای می شود.
وی با اشاره به اجرای کامل این طرح در سال جاری ادامه داد: رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای و اتوبوس های مسافربری با یک شرکت طرف قرارداد شده و تنها با بغل نویسی یک شرکت مسافربری فعالیت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته میزان تصادف های جاده ای در کشور به طور متوسط سالانه 5 درصد کاهش یافته است که این طرح تاثیر مناسبی در این کاهش دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص اجرای طرح های جاده ای و ساماندهی راه های دسترسی شهرستان تکاب نیز گفت: عملیات بهسازی و آسفالت ریزی محور تکاب- تخت سلیمان - دندی در محدوده آذربایجان غربی با مشارکت معادن فعال منطقه اجرا می شود.
کشاورزیان اظهار کرد: تردد بالا و غیر مجاز کامیون ها و تریلی ها در این محور موجب تخریب بیش از حد مسیر شده است.
وی افزود: تریلی ها و کامیونداران در تردد در این محور نکات فنی را رعایت کرده و از حمل بار غیر مجاز خودداری کنند.
وی گفت: پلیس راه نیز باید از تردد تریلی ها با بار محوری غیر مجاز در محور تکاب- تخت سلیمان - دندی جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: آسفالت ریزی بخشی از مسیر تکاب- شاهیندژ به لحاظ فوریت و با تامین اعتبار لازم به زودی آغاز می شود و مقدمات اجرای این طرح نیز فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، عصر امروز معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر یک روزه خود به شهرستان تکاب به همراه نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی،فرماندار تکاب و جمعی از مسئولان استانی و محلی از وضع محورهای تکاب- دندی و تکاب-شاهیندژ بازدید کردند.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.