فاضل عبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی از برنامه های شاخص در این زمینه است.
وی با اشاره به نامگذاری های سالیانه در سطح استان گفت: سال 94 به نام میرسیدعلی همدانی، سال 95 به نام سیدجمال الدین اسدآبادی و سال 96 به نام باباطاهر نامگذاری شده است و در ذیل این نامگذاری ها 45 نفر از مفاخر محلی در شهرستان ها تجلیل شده اند.
عبادی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و بسیاری فعالیت های متنوع در حوزه کودکان در همدان، خاطرنشان کرد: با تبدیل همدان به قطب برنامه های فرهنگی کودک و نوجوان، به دنبال یک برند فرهنگی برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تربیت نیروی متخصص را از اولویت های استان همدان در عرصه فرهنگ و هنر ذکر کرد و افزود: 2 مرکز علمی و کاربردی در همدان و اسدآباد این آموزش ها را به صورت تخصصی در مقطع کاردانی و کارشناسی انجام می دهد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 35 هزار نفر در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان تحت آموزش قرار دارند.
عبادی با اشاره به نامگذاری امسال به نام باباطاهر عارف و شاعر بزرگ همدان گفت: همایش هزاره باباطاهر و ده ها برنامه فرهنگی دیگر با همکاری دانشگاه ها، انجمن ها و تشکل های ادبی و هنری برنامه ریزی شده و در هفته باباطاهر اجرا می شود.
وی با بیان اینکه هفته باباطاهر از 4 اسفند آغاز و تا 10 اسفند ادامه می یابد، افزود: روز نخست این هفته با ادای احترام به باباطاهر آغاز می شود و با نمایشگاه خوشنویسی دو بیتی های باباطاهر، رونمایی از کتاب ترانه های باباطاهر، عصر شعر باباطاهر و تجلیل از پیشکسوتان ادامه می یابد و در نهایت به همایش هزاره باباطاهر، کارگاه های آموزشی و عصر شعر باباطاهر ختم می شود.
عبادی خاطرنشان کرد: در هفته باباطاهر، کاهش تصدی گری و واگذاری برنامه ها به تشکل ها و انجمن های ادبی و هنری را در اولویت قرار داده ایم.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.