به گزارش ایرناملیحه یغمایی شنبه در نشست خبری کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر استان، از کلنگ زنی پارک بانوان در شهرستان اسفراین نیز در دهه فجر خبر داد و اظهارکرد: همزمان با این ایام، پارک مادر و کودک نیز در مرکز استان افتتاح خواهد شد.
وی مجموع برنامه های کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی را 90 مورد ذکر کرد و از جمله این برنامه ها به برگزاری همایش پیشگیری از بیماری سرطان برای بانوان در تمام شهرستان ها، برپایی جشنواره توانمندسازی زنان، افتتاح پنج مرکز اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، آغاز اجرای طرح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی اشاره کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، برگزاری پیاده روی، تقدیر از زنان نمونه استان، گلباران مزار شهدا را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: این اداره کل به مناسبت دهه فجر 40 برنامه محوری و بیش از یک هزار و 500 برنامه عمومی در قالب کمیته قرآنی و کمیته انجمن های مذهبی و تشکل های دینی برنامه ریزی کرده است.
حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو افزود: کارگاه آموزشی مهارت های زندگی، نشست آموزشی اساتید گفتمان دینی، همایش تخصصی حافظان قرآن، نشست جمعیت بانوان فرهیخته، افتتاح 2 باب خانه قرآن روستایی و افتتاح 2 باب خانه عالم از جمله این برنامه ها است.
وی اعزام مبلغ به مناطق آسیب پذیر، نشست های گفتمان با حضور مبلغان خارجی(جامعه المصطفی)ویژه حوزه های علمیه دانشگاه ها، همایش بانوان هیاتی، کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه استعدادهای قرآنی و خانواده آنها را از دیگر برنامه ها برشمرد.
حجت الاسلام ایزانلو گفت: مکتبی بودن، جمهوریت و مردمی بودن انقلاب و داشتن رهبری مقتدر، عالم و فرزانه، سه عامل موثر در ایجاد انقلاب اسلامی ایران و استمرار آن است.
مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد خراسان شمالی نیز اظهارکرد: 361 کانون فرهنگی در استان فعالیت دارند که در ایام الله دهه فجر در هر کانون یک ستاد دهه فجر خواهیم داشت.
هاشم شیرازیان از دیگر برنامه های کمیته مساجد در دهه فجر به برگزاری برنامه ' 10شب 10 مسجد' اشاره کرد و افزود: در این ایام در 10مسجد قبل از نماز برای دانش آموزان اکران فیلم مرتبط با انقلاب انجام می شود.
وی ادامه داد: 2 کانون فرهنگی و هنری در روستاهای شیخ تیمور و ارکان نیز به مناسبت دهه فجر افتتاح خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت:کمیته فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر، 50 عنوان برنامه دارد.
حسین فرخنده افزود: همزمان با دهه فجر در استان برگزاری همزمان فیلم فجر و اکران 14 فیلم را خواهیم داشت و همچنین اینکه در این ایام چهار کتابخانه روستایی در استان به بهره برداری می رسد.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای تجهیز و راه اندازی این چهار کتابخانه روستایی(خرق، چناران، قلعه جق و بیدک) را چهار میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف فرهنگی استان بسیار مطلوب است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.