به گزارش خبرنگار ایرنا احسان مهدیان روز سه شنبه در نشست رونمایی از پوستر نخستین جشنواره شعر مازندران افزود: این جشنواره در نوع خود به دلیل مطرح نبودن یک موضوع خاص متمایز است.
وی افزود: برغم عدم اعلام فراخوان رسمی، تاکنون استقبال شایسته ای از جشنواره صورت گرفته و با انبوه آثار در سبک های مختلف شعری مواجه بوده ایم.
مهدیان گفت: جشنواره های شعری که تاکنون در مازندران برگزار شده اند حول محور خاص مذهبی و یا شعر آزاد و در سبک معینی بوده است اما این جشنواره از نظر موضوع، قالب و سبک اعم از شعر کلاسیک، آزاد، ترانه نیمایی و پسا نیمایی و گونه های مختلف اعم از کودک و نوجوان، طنز، عاشقانه ها، آئینی و مذهبی هیچ محدودیتی ندارد و داوری تخصصی برای هر یک از گروه های شعری بطور مجزا صورت می گیرد.
وی این جشنواره را کانون و مرکز وحدت تمامی شاعران کشور و استان با هر سبک و سیاق شعری برشمرد و افزود: متقاضیان شرکت در جشنواره تا 25 دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
مهدیان زمان برگزاری جشنواره را بهمن ماه اعلام کرد و افزود: به دلیل حجم زیاد آثار و نیاز به دسته بندی توسط هیات داوران، زمان دقیق جشنواره مشخص نشده است.
شاعر مازندرانی و عضو شورای سیاستگزاری این جشنواره نیز گفت: مازندران را با نام نیما می شناسند اما شاعران این استان آنگونه که در خور نیماست این ظرفیت را نشناخته اند و گواه این امر نیز مهجور بودن مزار این شاعر به عنوان پایه گذار ادبیات مدرن است.
امیر کریمی به تقدیر و اهداء نشان و تندیس نیما یوشیج به عنوان جایزه بخش ویژه جشنواره اشاره کرد و گفت: این نشان به تشخیص هیات داوران جشنواره به یکی از مشاهیر شعر و ادبیات معاصر تعلق می گیرد که جریان ادبیات را بعد از نیما وارد عرصه جدیدی کرد.
وی گفت: در بخش عمومی جشنواره نیز 10 نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره توسط هیات داوران انتخاب و تجلیل خواهند شد.
دراین نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از پوستر جشنواره رونمایی شد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.