سرهنگ علی فکری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به استناد ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری های در شبکه معابر شهری پرترافیک که برابر مقررات راهور ممنوعیت تردد وجود ندارد می توانند برای مدیریت پارک های مجاز حاشیه ای، ابزارها و لوازم لازم از قبیل ایست سنج (پارکومتر) یا کارت پارک نصب کنند.
وی اضافه کرد: همچنین برای توقف بیش از نیم ساعت در محدوده زمانی ساعت هفت تا 21، حق توقف مناسبی که میزان آن به پیشنهاد شوراهای اسلامی شهرها و تصویب وزارت کشور مشخص می شود، طبق مقررات مروط به عوارض دریافت کنند.
رئیس پلیس راهور همدان ادامه داد: توقف بدون مجوز به منزله ارتکاب تخلف توقف ممنوع است و طبق مقررات راننده خودروی متخلف به پرداخت 200 هزار ریال جریمه می شود.
سرهنگ فکری گفت: هدف از اجرای طرح کارت پارک یا الیت، توزیع عادلانه فضای پارک بین تمامی دارندگان وسیله نقلیه است.
وی افزود: در مواردی دیده شده است که رانندگانی از صبح تا پاسی از شب اقدام به پارک وسیله نقلیه در حاشیه معابر عمومی کرده و فضای پارک وسیله نقلیه را برای مدت زمان زیادی اشغال می کردند.
رئیس پلیس راهور همدان اضافه کرد: با اجرای این طرح با توجه به هزینه دار بودن توقف، به طور حتم اینگونه راننده ها سعی می کند در کمترین زمان فضای پارک عمومی را تخلیه و در اختیار دیگر شهروندان قرار دهد.
سرهنگ فکری تاکید کرد: عوامل پلیس راهور به استناد به ماده 15 قانون، مکلف به اعمال قانون رانندگانی هستند که اقدامی نسبت به پرداخت عوارض قانونی نکرده اند.
وی بیان کرد: یکی از عواید این طرح رایگان بودن توقف خودرو در نیم ساعت نخست است همچنین درآمد حاصل از این طرح برای ساخت توقفگاه استفاده می شود.
رئیس پلیس راهو همدان افزود: اجرای این طرح تاثیر مثبتی در روان سازی ترافیک، کاهش استفاده از خودروهای شخصی، اقبال مردم در استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی و افزایش فضای پارک برای خودروها دارد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.