به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری رشت به خبرگزاری ایرنا، مسعود نصرتی در جلسه ستاد بحران پیرامون مدیریت بهتر در زمان بارش برف احتمالی افزود: تیغه های خودروهای برف روب معجزه نمی کنند بنابراین انتظار است تا شهروندان نیز در پاکسازی معابر، تکاندن برف از درختان، برف روبی کوچه ها و معابر به نیروهای خدمت رسان کمک کنند.
وی با بیان این که برف نعمتی خدادادی است، اظهار کرد: سختی های مربوط به برف تنها چند روز است که این سختی های چند روزه نیز با فرماندهی منظم، دقیق و در حد توان به خوبی سپری می شود.
شهردار کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: از صفر تا 100 غافلگیری در زمان برف به مدت 2 ساعت است و اگر همه اقدامات بموقع انجام شود، با غافلگیری روبه رو نخواهیم شد.
وی با بیان این که باید بموقع از توان بخش خصوصی استفاده شود، اضافه کرد: بی شک امکان خدمات رسانی در روز اول در تمام سطح شهر وجود ندارد و استفاده از تجربه های دهه های گذشته و همراهی مردم در این زمینه لازم است.
شهردار کلانشهر رشت با تاکید بر لزوم باز بودن بازارها، ورودی بیمارستان ها و مدارس در ایام برف خاطرنشان کرد: سپاه، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و پلیس راهور نیز نقشی اساسی در ایام برف ایفا می کنند.
وی تصریح کرد: بستن تقاطع های غیر همسطح باید بر اساس تجربیات متولیان انجام و از هرگونه اقدامات هیجانی، احساسی و خودنمایی در حوزه مدیریت بحران باید پرهیز شود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز در این جلسه بر لزوم برطرف کردن ضعف های مدیریتی سال های گذشته تاکید کرد و گفت: هرچند شهرداری تمام توان خود را در بحران برف به کار گرفت اما رضایت مردم به طور شایسته حاصل نشد.
ساحره میرسیدی با بیان اینکه هماهنگی ها نباید به روز خاصی موکول شود، خاطرنشان کرد: ناهماهنگی ها در نیروهای تحت اختیار شهرداری باید برطرف شود.
رئیس پلیس راهور رشت نیز در جلسه ستاد بحران شهرداری رشت با بیان اینکه پلیس 30 دستگاه خودرو برای بحران آماده به کار دارد، اظهار کرد: با 9 پایگاه پلیس نیز هماهنگی های لازم انجام شده است .
سرهنگ رمضانی خاطرنشان کرد: پل های روگذر در ایام یخبندان باید بسته شوند و پلیس آمادگی لازم را برای فشار بار ترافیکی دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت نیز با بیان اینکه برای ایام برف بیش از 59 دستگاه پیش بینی کرده ایم، اظهار کرد: از این تعداد، 17 دستگاه دارای تیغه برف روب است.
علی مقصودی خاطرنشان کرد: شهرداری از 11 دستگاه لودر، 6 دستگاه بیل بکهو ، 11 دستگاه بابکت و یک دستگاه بیل مکانیکی برخوردار است و در مجموع 50 دستگاه تخصصی دارد.
وی خاطر نشان کرد: 50 دستگاه خودروی عملیاتی توسط بخش خصوصی به ناوگان شهرداری اضافه می شود.
کلانشهر رشت هم اکنون با پنج منطقه شهرداری، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.