یدااله روحانی منش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تازه ترین پرونده های تشکیل شده در این ستاد مربوط به مرگ 2 تن از شهروندان به علت برق گرفتگی و دفن شدن در داخل چاه است که با رعایت ابتدایی ترین اصول ایمنی می شد از مرگ این افراد که سرپرست خانواده بودند جلوگیری کرد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان یادآوری کرد: در پرونده نخست، مالک یک زمین زراعی، حفر چاه در این ملک را به پیمانکار محول کرده و او نیز از کارگری برای کندن چاه استفاده می کند.
روحانی منش اضافه کرد: ریزش چاه موجب دفن کارگر 41 ساله زیر خروارها خاک و مرگ وی به علت متلاشی شدن بدن می شود.
وی اظهار کرد: طبق رای قاضی 60 درصد پیمانکار مقصر شناخته شده و به پرداخت یک میلیارد و 121 میلیون ریال دیه ناشی از حوادث کار محکوم می شود.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: هم اینک این پیمانکار به علت ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می برد.
روحانی منش افزود: همچنین مالک یک منزل مسکونی برای پاکسازی چاه آب اقدام به بکارگیری 2 کارگر و استفاده از کف کش می کند.
وی ادامه داد: وقتی که یکی از کارگران داخل چاه حضور داشته دیگر دوست وی اقدام به به جریان انداختن کف کش با وصل کردن آن به برق می کند.
وی گفت: کارگری که درون چاه بود به علت برق گرفتگی جان خود را از دست می دهد و صاحب خانه 15 درصد، متوفی 55 درصد و همکار وی 30 درصد مقصر شناخته می شوند.
مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: سهم همکار متوفی از پرداخت دیه 850 میلیون ریال است که به علت ناتوانی در تامین آن هم اینک در زندان به سر می برد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شماری از زندانیان همدان کارفرمایانی هستند که به علت مرگ یا مجروحیت کارگر هنگام انجام ساخت و ساز راهی زندان شدند، توصیه می شود از بیمه های 'بی نام' استفاده شود تا با پرداخت کمترین هزینه بتوانند تمامی کارگران خود را بیمه کنند.
به گزارش ایرنا، بخشی از پرونده های ستاد دیه همدان مربوط به حوادث کار است که شامل جرائم غیرعمدی است که به عللی از جمله بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی و فنی برای فرد رخ می دهد.
195 زندانی جرائم غیرعمد استان همدان شامل 190 مرد و پنج زن، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر از بند زندان آزاد شدند.
شماره حساب های 0106329555001 سیبا بانک ملی، شماره کارت 6037991199530712 بانک ملی، شماره حساب جام بانک ملت 2030303037 و شماره کارت بانک ملت 6104337770115184 به نام ستاد دیه استان همدان آماده دریافت کمک های مردمی افراد خیر و نیک اندیش است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.