به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد حسین رجبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سپاه کردستان مسئولیت آواربرداری، کمک رسانی و بازسازی روستاهای تالیشه، صالح کوچه ری، بیشگان، تپه مارال و برق بارانی علیا و سفلی را برعهده گرفته است.
وی یادآور شد: سپاه در کردستان مسئولیت سازندگی در 300 روستای استان را برعهده دارد و همزمان در کرمانشاه و در این 6 روستا به فعالیت می پردازد.
وی اظهار کرد: از ابتدای روز بعد از زلزله سپاه کردستان تیم های جهادی را به مناطق زلزله زده اعزام کرده بود.
وی ادامه داد: یک گردان مهندسی همراه با لودر، بلدوزر، بیل و کمپرسی و تجهیزات دیگر به این مناطق اعزام شده است.
سردار رجبی اظهار کرد: بیمارستان شهید قاضی کردستان، یک بیمارستان صحرایی را در مناطق زلزله زده راه اندازی کرده است.
به گفته فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از طریق رده های بسیج و پایگاه های مختلف آن کمک های مردمی جمع آوری شده و از طریق 142 خودروی سبک و سنگین به استان کرمانشاه ارسال شده است.
وی در خصوص علت حضور سریعتر ارتش در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه گفت: ارتش به دلیل مسئولیت سرزمینی که در آن منطقه دارد حضوری سریعتر و گسترده تر داشته ولی نیروهای سپاه و بسیج نیز بلافاصله پس از وقوع این حادثه به این منطقه اعزام شدند.
سردار رجبی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: 162 برنامه کلی و در مجموع نیز 2 هزار و 822 برنامه در این هفته اجرا می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره های علمی در دانشگاه ها، برگزاری همایش شکوه هجرت، افتتاح طرح های محرومیت زدایی، برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی و سرکشی از خانواده شهدا از جمله برنامه های این هفته است.
خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.