علی حسنوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع بدهی این تعداد زندانی بیش از 60 میلیارد ریال بود که با پیگیری های این نهاد و گذشت شاکیان زمینه آزادی آنان فراهم شد.
وی آموزش و فرهنگ ‌سازی در حوزه‌های مختلف جرم ‌شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم را از مسائل مهم مورد توجه مسئولان اعلام کرد و افزود: بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد که سهوی دچار اشتباه و خطا شده‌اند نسبت به عواقب عدم رعایت قوانین نا آگاه بودند و اگر آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌ شد، دچار مشکل و حبس نمی ‌شدند.
مدیرعامل ستاد دیه ایلام از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حسنوند گفت: این امر خداپسندانه نه تنها باعث رفع مشکلات تعدادی از خانواده‌ها و دعای خیر آنان می ‌شود بلکه بدون شک فرد خیر در نزد خداوند متعال مستحق اجر و پاداش معنوی بی ‌شماری خواهد شد.
وی اضافه کرد: شماره حساب ستاد دیه برای دریافت کمک های مردمی و آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد 0207424920001 بانک ملی شعبه شهدا به نام ستاد دیه استان ایلام است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 75 زندانی جرائم غیرعمد شامل چهار زن و 71 مرد با بدهی بیش از 50 میلیارد ریال در استان ایلام از زندان آزاد شدند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.