محمد ناصر نیکبخت روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه ایجاد گره و مشکل در کار تولید هنر نیست تاکید کرد: باید با ایجاد اشتغال نان را بر سر سفره مردم برد تا از خطراتی که جوانان را تهدید می کند جلوگیری کرد
وی اضافه کرد: ظرفیت روستاها به عنوان پایه اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد و توسعه اشتغال خرد و روستایی اولویت مهم استان است .
وی بیان کرد: در جهت توسعه اشتغال خرد و روستایی موانع موجود و مزیت ها شناسایی شده و باید در حوزه اشتغال خرد و روستایی و جذب اعتبارات و تسهیلات این بخش شکوفایی تولید را در استان ها ایجاد کنیم.
استاندار همدان با بیان اینکه نهاوند از مهمترین قطب های تولید آبزیان است گفت: از مدیران بانکها انتظار می رود نسبت به جذب اعتبارات توسط تولید کنندگان بیشتر تلاش و همکاری کنند و از ایجاد مانع خودداری کنند.
وی با بیان اینکه تسهیلات رونق تولید در استان همدان 6 هزار میلیارد ریال است افزود: از این مبلغ تاکنون سه هزار و 470 میلیارد ریال پرداخت شده و بانکها باید نسبت به پرداخت آن همکاری داشته باشند.
وی بیان کرد: سهم بانک سینا در این بخش 400 میلیارد ریال بوده که تاکنون 80 میلیارد ریال آن عقد قرارداد شده بود که در ستاد تسهیل این هفته مشکلات تعدادی از واحد ها بررسی شد و تا 10 روز آینده این بانک متعهد به پرداخت 300 میلیارد ریال به متقاضیان این بخش شده است.
استاندار همدان گفت: 400 میلیارد ریال تسهیلات امسال برای ایجاد و راه اندازی اشتغال در روستاهای این استان در نظر گرفته شده است.
نیکبخت با تاکید بر پرداخت سریع تسهیلات اشتغال به روستاییان افزود: با ایجاد تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان و کمک به آنها باید کاری کرد تا روستایی در روستا بماند و به فکر مهاجرت نباشد.
6 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای استان همدان در نظر گرفته شده است.
بیش از یک هزار و 70 روستا در استان همدان وجود دارد.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.