به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز چهارشنبه در جمع مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر اظهار کرد: روابط عمومی ها باید دید و نگرش مثبتی به مسایل داشته باشند و این یک فرصت است که بتوانند گامی برای اصلاح جامعه بردارند.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید با دید وسیع، همه جوانب جامعه را در نظر بگیرند، بر لزوم تقویت و ترویج روحیه تعامل و همدلی تاکید کرد و افزود: با توجه به ضرورت فرهنگ در جامعه و وجود فرهنگ غنی و ذخیره های فرهنگی در کشور، برای حل موانع و مشکلات در این حوزه تلاش کنیم.
رضایی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید کاری که به آنها محول شده را به درستی انجام دهند بیان کرد: در برخی دستگاه های اجرایی نقش و جایگاه روابط عمومی ها به خوبی مشخص شده، اما در برخی دستگاه ها این نقش کمرنگ است و معرفی سازمان و خدمات یک دستگاه بستگی به نوع نگرش، انگیزه و فعالیت روابط عمومی دارد.
وی ایجاد تفاهم، اطلاع رسانی به موقع، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، مهندسی افکار عمومی، جذب مشارکت مردم و پرسنل دستگاه ها و نهادهای اجرایی و القای امید در جامعه را از جمله وظایف روابط عمومی ها برشمرد و گفت: روابط عمومی ها با توجه به نقش و جایگاه خود می توانند اعتماد مردم را جلب کنند.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای طرح کرامت در این شهرستان، بر لزوم ایفای نقش روابط عمومی ها در اجرای موفق این طرح تاکید کرد و افزود: هنوز به مرحله ای که باید خروجی این طرح را ببینیم، نرسیده ایم.
رضایی خطاب به روابط عمومی ها گفت: نیاز است روابط عمومی ها با اطلاع رسانی درست و به موقع به مردم و جامعه هدف خود ما را در اجرای موفق طرح کرامت و جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمک کنند.
وی فضای مجازی را فرصتی مناسب برای پیشبرد روند کاری روابط عمومی ها در حوزه های مختلف برشمرد و اظهار کرد: روابط عمومی ها باید با احساس مسئولیت بیشتر از فضای مجازی استفاده بهینه داشته باشند.
وی همچنین اشتغال را دغدغه کنونی دولت و مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: دولت در این زمینه تسهیلات بسیار خوبی را با بهره کم در نظر گرفته و در استان همدان حدود 15 هزار میلیارد ریال در 6 قالب برای ایجاد اشتغال، تسهیلات داریم که نقش روابط عمومی ها در زمینه اطلاع رسانی برای استفاده از این تسهیلات بسیار می تواند اثرگذار باشد.
رضایی در عین حال ایجاد اشتغال، اجرای طرح کرامت و آسیب های اجتماعی را از وظایف مهم روابط عمومی ها در شرایط کنونی برشمرد و تاکید کرد: در این زمینه روابط عمومی ها باید خلاق باشند و برای اثرگذاری بهتر و استفاده از ظرفیت های مغفول شهرستان می توانند به ما مشاوره بدهند.
وی خواستار نقد سازنده از سوی روابط عمومی ها و اصحاب رسانه شد و افزود: من از هرگونه نقد سازنده استقبال و حمایت می کنم و هیچ مدیری در شهرستان نباید از انتقادی که منجر به اصلاح شود، نباید ناراحت شود.
به گزارش ایرنا، رضایی خواستار فعالیت بیشتر و تخصصی تر شورای هماهنگی روابط ها عمومی ها در این شهرستان شد و گفت: این شورا ظرفیت های بسیار خوبی دارد که به درستی از این ظرفیت استفاده نشده است.
وی همچنین بر تعامل و همکاری بیشتر روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان با خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید و اظهار کرد: حرمت خبرنگاران باید توسط مدیران دستگاه ها حفظ شود و با توجه به کار سخت و طاقت فرسای رسانه ها و مطبوعات، مدیران باید تعامل خود را با خبرنگاران تقویت کنند.
بیش از 70 دستگاه اجرایی شهرستان ملایر فعالیت می کنند و دارای روابط عمومی هستند.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان مرکز این استان در غرب کشور واقع شده و دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.