سید محمد کاظم حجازی روز سه شنبه در نشست خبری کنگره مفسر قرآن آیت الله آقانجفی، اظهار کرد: برای استمرار راه انقلاب به شناخت و معرفی شخصیت های اثر گذاری همچون آقانجفی نیاز داریم و کنگره این شخصیت برجسته همدانی در همین راستا برگزار می شود.
وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ و مشی انقلابی باید در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و علمی ساری و جاری شود.
حجازی با اشاره به اثرگذاری روحانیون در صحنه های مختلف انقلاب، گفت: جامعه ما در الگو پذیری از روحانیت تجربه های موفق داشته و آقا محمدی به رغم کهولت سن یکی از روحانیون اثر بخش در زمان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده است.
دبیر کنگره آیت الله آقا نجفی خاطرنشان کرد: ابعاد علمی و فقهی این روحانی مبارز از وی شخصیتی نادر در استان همدان ساخته است.
حجازی، از آثار بجا مانده از آقانجفی به تفسیر قرآن وی اشاره کرد و گفت: این تفسیر 18 جلدی کاری بسیار ارزشمند است که کمتر از تفسیر المیزان نیست.
وی افزود: تفسیراصول کافی در 6 جلد از نادرترین کارها در بحث حدیث از دیگر آثار این عالم ببرجسته است.
دبیر کنگره آیت الله آقانجفی با بیان اینکه ژرف اندیشی این روحانی برای حوزویان یک الگوی تمام و کمال است، گفت: در شرایط کنونی امثال آقا محمدی بهترین مصداق برای تحقق مطالبات رهبری هستند.
حجازی یادآورشد: کنگره آقانجفی یک کنگره علمی است و 65 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و پس از داوری آثار 35 مقاله پذیرفته شده است.
وی بازنویسی تفسیر قرآن آقانجفی به زبان روان برای استفاده نسل جوان، بازنویسی تفسیر اصول کافی، تدوین مجموعه 10 جلدی از آثار این علامه بزرگ، انتشار فهرست موضوعی انوار درخشان در 2 جلد و همچنین انتشار کتاب داستان از شخصیت آقانجفی را از فعالیت های این کنگره در مدت 15 ماه گذشته عنوان کرد.
حجازی اضافه کرد: بخشی از این آثار در کنگره آیت الله آقا نجفی که قرار است روز پنجشنبه هفتم دی برگزار شود، رونمایی خواهد شد.
در این کنگره پیام رهبر معظم انقلاب قرائت می شود و روز جمعه هیاتی از مسئولان استانی برای ادای احترام به مرقد این عالم ربانی به مشهد الرضا اعزام می شوند.
آیت‏اللَّه سید محمد حسینی همدانی معروف به آقانجفی همدانی از عرفای معاصر، در سال 1283 شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد و در کودکی به همراه پدر به همدان آمد و در 21 سالگی برای ادامه تحصیل، رهسپار حوزه علمیه نجف شد. آیت‏اللَّه همدانی در نجف از محضر عالمان نام ‏آور تلمذ کرد.
وی از لحاظ علمی و فقهی مورد توجه واقع شد و از علمای بزرگ نجف گواهی اجتهاد گرفت و پس از اقامت 22 ساله در نجف راهی همدان شد و از آن پس به تدریس، تألیف و ارشاد مردم پرداخت و در همدان ماندگار شد.
آن فقیه بزرگ در تاریخ 9 مهر 1375 در نود و سه سالگی بدرود حیات گفت و پس از تشییع باشکوهی در همدان و مشهد، در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.