ابوالقاسم الماسی عصر چهارشنبه در نخستین نشست سهم زنان در مدیریت و اشتغال افزود: اشتغال یکی از مهمترین مشکلات بانوان به شمار می رود که باید برای رفع آن بانوان تلاش و پیگیری داشته باشند.
وی تاکید کرد: نباید همه مشکلات اقتصادی بانوان را به دوش مردان یا مسئولان انداخت چراکه در بیشتر مواقع آسیب های ناشی از مسایل فرهنگی و اجتماعی بیشتر از اشتغال و اقتصاد است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان با بیان اینکه باید مباحث تربیتی در خانواده جدی گرفته شود افزود: در این صورت عضو خانواده اگر وارد جامعه شد نگاهش به زن ناعادلانه نخواهد بود.
وی تصریح کرد: برخی نگاه مثبت به اشتغال بانوان ندارند و به این قشر به عنوان 'دست دومی' توجه دارند حال برای رفع این نوع نگاه باید چکار کرد؟ سهم هر دستگاه برای تغییر این رویکرد چیست؟
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: در جامعه ما که برخی به فعالیت زن در بیرون از منزل نگاه سخت و جزمی دارند باید برای تغییر این نگرش تلاش کرد.
الماسی افزود: برای دست یابی به این هدف باید از توان ائمه جمعه که نقش مهمی در مدیریت افکار جامعه دارند بهره گرفت چون با دستورالعمل و بخشنامه نمی توان کاری کرد.
وی با ذکر اینکه نیازمند تربیت زنان شجاع در جامعه هستیم اظهارکرد: بانوانی که دارای یک پست کوچک کارشناسی هستند دیگر برای پیشرفت و تعالی خود کاری نکردند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: در بیشتر مواقع زنان نگاه منفی به هم قشر خود دارند بنابراین باید تغییر نگاه از این لایه ها شروع شود.
الماسی تاکید کرد: بانوان اگر متتظر هستند آقایان برای ارتقای جایگاه آنها فکری بکنند و وضعیت فعلی را بهبود ببخشند و خودشان هیچ تلاش و کوششی نکنند، این روند بسیار کند تحقق می یابد.
نخستین نشست سهم زنان در مدیریت و اشتغال با حضور روسای احزاب اصلاح طلب استان، دبیر زنان مسلمان نو اندیش همدان و جمعی از بانوان همدانی برگزار شد.
امسال 11 هزار شغل در همدان ایجاد شده است.
1181/7526
خبرنگار:علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.