فریدون کریمی راد روز شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان بیان کرد: 115 باند فعال در امر قاچاق در هشت ماهه امسال شناسایی و منهدم شدند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 10 باند افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه کشفیات دارو حدود 600 برابر افزایش داشته است افزود: سه هزار و 497 مرد و 91 زن فعال در امر قاچاق کالا در این مدت زمان دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: سه هزار و 81 پرونده بالای یک میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی تشکیل شده که این امر گویای برخورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا با قاچاقچیان عمده است.
کریمی راد یادآوری کرد: ابتدای سال جاری برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این ستاد ابلاغ شد که در این کمیسیون برنامه بومی سازی و به دستگاه های زیر مجموعه ابلاغ شد.
وی افزود: برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا ابتدا 30 تن از قاچاقچیان شاخص و فعال در امر تجارت کالا شناسایی و زیر نظر قرار گرفتند.
وی اولویت های این ستاد را پیگیری برای پیشگیری از ورود کالای قاچاق ممنوعه، امحای کالای ممنوعه، شناسایی کالای جدید دخانی، شناسایی و برخورد با سازمان های شبکه ای و برگزاری ماهانه یک رزمایش ذکر کرد.
وی درباره شناسایی انبارهای موجود در استان بیان کرد: اطلاعات 6 هزار و 176 انبار به طور کامل ثبت شده و این برنامه تا ثبت تمامی انبارها ادامه دارد.
وی تصریح کرد: 2 هزار و 723 واحد صنفی غیرمجاز امسال شناسایی شدند که برای ساماندهی آنها تلاش شده است.
با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از رویکردهای دولت برای احیای واحدهای تولیدی و رونق اقتصاد و اشتغال مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفت.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.