رضا میرزایی روز چهارشنبه در همایش منطقه ای کالاهای سلامت محور در سنندج، افزود: در این مدت 250 فقره پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.
وی با اشاره به اینکه کارگروه قاچاق یکی از کارگروه های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است گفت: این کارگروه در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور قاطعانه و با جدیت بیشتری عمل خواهد کرد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت تمام ادارات و دستگاه های اجرایی استان هستیم.
میرزایی وظایف نیروی انتطامی و اطلاعاتی در راستای مبارزه و مقابله با باندهای کلان و شبکه های قاچاق بسیار خطیر ارزیابی کرد و افزود: نیروی انتطامی و مرزبانی و گمرکات استان در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با جدیت بیشتری عمل می کند.
وی پدیده قاچاق را یک معضل چند وجهی دانست و گفت: قاچاق کالا افزون بر اثرات زیانبار اقتصادی تبعات متعدد فرهنگی و اجتماعی نیز بدنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه قاچاق کالاهای سلامت محور سلامت آحاد جامعه را به خطر می اندازد اظهار کرد: در همین راستا تامین سلامت احاد جامعه یکی از دغدغه های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا است.
وی افزود: 70 درصد برنامه های کمیسیون قاچاق مبارزه با قاچاق کالا پیشگیرانه و نرم افزاری و 30 درصد برنامه های این کمیسیون. مقابله ای است.
اولین همایش منطقه ای کالاهای سلامت محور با حضور استان های غرب کشور در سنندج با محوریت بررسی چالش ها و راهکارهای پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و محصولات سلامت محور برگزار شد.
300 اثر به دبیرخانه همایش منطقه ای محصولات سلامت محور ارسال شد که پس از ارزیابی هیات داوران 29 اثر مورد پذیرش قرار گرفت.
استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که حدود 230 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد. در این استان سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.