به گزارش ایرنا، حسین مسرور نعیمی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در تربت حیدریه افزود: اگر خلاء قانونی ناشی از دانش فنی پایین را نیز به این دو مهم اضافه کنیم نتیجه آن شده که آنها 10 قدم جلوتر از ما در حرکت باشند.
وی در بیان دلایل دیگر افزایش قاچاق کالا با بیان اینکه قوانین موجود کارآمد نیست و بازرسی های ما نقش بازدارنده ندارند، گفت: از یک سو در حوزه قاچاق کالا 'ضابط خاص' هنوز تعیین نشده و از سوی دیگر هر ارگان و دستگاهی خود را صاحب اختیار دانسته و آماری متفاوت و متعدد از میزان قاچاق کالا ارایه می کند.
مسرور نعیمی افزود: از سوی دیگر ما تا امروز بیشتر به جای آنکه با قاچاق مبارزه کنیم با 'کسانی' که برای خرج زندگی کالایی را حمل می کنند برخورد کرده ایم و نتیجه آن شده که با سیر کلی حرکت قاچاق برخوردی صورت نگرفته است.
وی ضمن انتقاد از بی توجهی جامعه دانشگاهی نسبت به موضوع قاچاق گفت: مسوولان دانشگاه باید به این سووال اساسی پاسخ بدهند که چرا دانشجویان ما به سمت تهیه پایانه نامه هایی با محوریت قاچاق کالا هدایت نمی شوند؟
مسرور نعیمی همچنین نقش رسانه های جمعی را ممتاز اما در عین حال نادیده انگاشته شده اند، توصیف کرد.
رییس تعزیرات حکومتی تربت حیدریه نیز گفت: امسال 82 فقره پرونده از سوی ایستگاه بازرسی شهید کامه به این اداره وارد شده که از این تعداد 73 فقره منجر به صدور رای و مختومه شد.
نجم الدین گرمایی افزود: همچنین امسال 109 فقره پرونده وارد اجرای احکام و تعزیرات شد که 77 فقره از این تعداد مختومه و ارزش ریالی محکومیت این پرونده ها 10 میلیارد و 427 میلیون و 970 هزار و 177 ریال بود که از این میزان سه میلیارد و 101 میلیون و 721 هزار و 660 ریال وصول شده است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.