به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از قاچاق کالا در حوزه کالاهای سلامت محور افزود:با اجرای کامل زیرساختهایی نرم افزاری حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می توان به ارتقا سلامت جامعه کمک کرد.
وی یادآورشد: سامانه های جامع امور گمرکی، شناسه دار نمودن انبارها و مراکز نگهداری کالا ها، شرکت های پخش جامع برخط حمل ونقل، رهگیری کالا و غیره از جمله سامانه های تاثیرگذار در مقابله با تجارت غیر رسمی و ارتقا سلامت جامعه است.
حسینی گفت: توجه به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای اهمیت مهمی در حوزه اقتصاد است که در این راستا باید با تدابیر صحیح نسبت به پیگیری و شفاف سازی تجارت کالا درحوزه اصناف کمک کرد.
وی ادامه داد: بخشی از اقدام های دولت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه اصناف است که با آموزش های لازم به اتاق اصناف و سازمان های صنفی سراسر استان فضای کسب و کار و اشتغال سالم را در جامعه رواج داده و امنیت جامعه را درحوزه اقتصاد افزایش می دهد.
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهرگفت: اصناف باید نسبت به حقوق مصرف کنندگان در بحث سلامت محور بیشتر حساسیت نشان داده و از عرضه کالاهای بدون اصالت و شناسه مربوطه معتبر به ویژه مواد آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی خودداری کند.
حسینی محمدی گفت: سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهربمنظور جلوگیری ازتخلفات اقتصادی و رعایت حقوق مصرف کنندگان اقدامات لازم نظیرگشت های مشترک بازرسی با حضوردستگاههای مربوطه را بصورت مستمر از واحد های صنفی انجام داده و زمینه لازم برای تامین کالاهای سالم مورد نیاز مصرف کنندگان در جامعه را مهیا می کند.
وی افزود: تمامی دستگاههای اجرایی و همچنین جامعه اصناف پر تلاش و زحمتکش با عزم ملی باید کمک کنند تا برنامه هایی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دنبال می کند با همدلی و همکاری بیشتر پیگیری شود .
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.