هادی سبزواری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاده سلامت معیار و اهداف مشخصی دارد و اگر بتوان این مسیر را به خوبی در بین شهرهای مختلف ایجاد کنیم، نه تنها میزان تحرک در بین آحاد جامعه افزایش می یابد بلکه می توانیم به سمت یک جامعه سالم و پویاتر گام برداریم.
وی بیان کرد: البته جاده سلامت صرفا پیاده روی نیست بلکه در این راستا پایش فشار خون، وزن، قد، قند خون، ارائه خدمات مشاوره ای با موضوع تغذیه، ورزش و تحرک و غرفه کودک با موضوع سلامت و کودک از جمله برنامه های تعریف شده در جاده سلامت است.
سبزواری با اشاره به ضرورت توجه به توسعه ورزش های همگانی در قالب اختصاص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش در بخش های مختلف مطابق قانون برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان اجرایی از محل اعتبارات 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات عمرانی استان ها، برای ایجاد جاده سلامت اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه ورزش های همگانی راهی مناسب و سریع برای ایجاد فعالیت های ورزشی عمومی در بین خانواده ها است، گفت: از منظر ورزش و آموزش می توان با نرخ بالای آسیب های اجتماعی در کشور مقابله کرد و آسایش را برای فرزندانمان به ارمغان آورد و مسیر تحقق این هدف با توسعه ورزش های همگانی هموار است.
رئیس منطقه هفت ورزش های همگانی کشور با اشاره به ایجاد جاده سلامت و تندرستی در استان همدان گفت: هم اکنون 2 جاده در ملایر و بهار و نیز یک جاده در بلوار ارم شهر همدان ایجاد شده و طبق تفاهم نامه صورت گرفته توسط هیات ورزش های همگانی همدان با دانشگاه های پیام نور و علوم پزشکی، 2 جاده دیگر نیز آماده احداث است.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود نیاز است مسئولان اجرایی نسبت به ایجاد و تجهیز جاده های تندرستی اقدام کنند تا مردم بتوانند با دسترسی رایگان و آسان به این مسیرها، ورزش را در روح و جسم خود تقویت کنند.
منطقه هفت ورزش های همگانی شامل استان های همدان، کردستان و کرمانشاه است و استان همدان مرکزیت برنامه محور این منطقه را دارد.
جاده سلامت و تندرستی یکی از مهمترین برنامه های تعریف شده در سند تعالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور به شمار می رود.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.