به گزارش ایرنا ، ایرج اعتبار روز پنجشنبه در همایش زنان و دیابت خلخال افزود: از هر 10 زن یک نفر مبتلا به دیابت می باشد و بیماری دیابت یکی از علل اصلی مرگ و میر در بین زنان است.
او گفت: شعار امسال هفته ملی دیابت 'زنان و دیابت ،آینده سالم حق ماست' انتخاب شده و دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز در راستای تحقق این شعار برنامه های ویژه ای از جمله تست رایگان قند زنان و سایر معاینات پزشکی در خصوص تشخیص بیماری دیابت زنان را در دستور کار خود قرار داده است.
وی رعایت اصول تغذیه ، اختصاص بخشی از اوقات روزانه به ورزش و انجام تست های قند خون را از عوامل مهم در پیشگیری از ابتلای به بیماری قند خون و یا دیابت در بین جامعه ذکر کرد.
وی افزود: خدمات آزمایشگاهی رایگان به افراد با سن بالای 30 سال در تمام مراکز درمانی و آزمایشگاهی وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات پزشکی و درمانی خلخال ارائه شده و کارت سلامت به افراد مراجعه کننده به این مراکز صادر می شود.
سخنرانی متخصص بیماری های داخلی و کارشناس تغذیه در زمینه عوامل پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت و همچنین اندازه گیری میزان قند خون بانوان شرکت کننده از سایر برنامه های این همایش بود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.