به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود: این طرح شامل ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت، عابران پیاده، وانت بارها و ادوات کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه این طرح برابر ضوابط تدوین شده از سوی دفتر ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزار می شود افزود: این طرح با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای ازجمله موتورسواران و عابران پیاده و همچنین ایمنی تردد وسایل نقلیه خاصی مانند وانت بارها و ادوات مختلف کشاورزی، به منظور پیشگیری از تلفات و جراحت آنها اجرا می شود.
وی ادامه داد: تاثیر قابل توجه آموزش و فرهنگ‌سازی و اقدامات ایمن‌سازی فیزیکی در این مورد از اهداف اجرایی این طرح است.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری دستگاههای مسئول، شامل پلیس راه و نیروی انتظامی استان همدان به شکل مفاهیم ترافیکی و تردد ایمن کاربران جاده ای در روستاهای هدف برگزار می شود افزود: طرح های چهارگانه ارتقای ایمنی تردد در راههای استان در روستاهای حوالی محورهای پرخطر انجام می شود.
پناهنده ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، آموزش حضوری و فرهنگ‌سازی صحیح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترها و بروشورهای حاوی پیام های ایمنی برای عابران پیاده و موتورسواران و توزیع برخی تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ دار و شبرنگ چهارتکه مخصوص موتورسیکلت و ساماندهی پلهای زیرگذر برای عبور عابران پیاده و نصب سرعتکاه جاده‌ای در محل‌های عبور عابران پیاده انجام می شود.
وی در مورد اثربخشی اجرای این طرح نیز گفت: طبق گزارش های ارائه شده با اجرای این طرح میزان تلفات عابران پیاده، موتورسیکلت سواران، وانت بارها و سرنشینان وسایل نقلیه با کاهش قابل توجهی رو برو بوده است.
پناهنده گفت: در زمینه ارتقای ایمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی علاوه بر ارائه چند اسلاید آموزشی همراه با آموزش موتورسواران و عابران پیاده در روستاها، نسبت به تهیه و نصب بازتاب مخصوص ادوات کشاورزی و وانت‌بارها اقدام و در وسایط نقلیه مربوطه برای آشکارسازی آنها در هنگام تردد در جاده نصب شده‌ است.
در این مراسم که به شکل نمادین در روستای تفریجان برگزار شد، کلاه و لباس ایمنی، کتابچه و شبرنگ بین راکبان موتورسوار ساکن در این روستا توزیع شد.
34 پایگاه راهداری زمستانی با 527 نیروی انسانی و 284 دستگاه ماشین آلات مختلف برای استان همدان تجهیز شده است.
استان همدان پنج هزار و 111 کیلومتر انواع راه دارد.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.