محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران، نخستین کشوری است که در منطقه خاورمیانه تمامی امکانات علمی را دارد و شایستگی کشورمان در جهان با وجود دانشمندان آن به اثبات رسیده و ایران را مهد علم، تحقیق و پژوهش کرده است.
وی افزود: نیاز امروز جوامع اسلامی، ابتدا، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های نظری نظیر 'عظمت اسلام' ،'پیامبر اکرم (ص)' ، 'رحمانیت اسلام' و سایر مسایل دینی است.
وی ادامه داد: چون برخی سودجویان، اسلام هراسی را پیشه خود کرده‌ و با ایجاد گروه‌های خلق الساعه نظیر داعش که با همت مسلمانان و مدافعان حرم به پایان دوران وحشت آفرینی خود رسید، سعی دارند چهره اسلام را مخدوش کنند.
وی اضافه کرد: سپس نیاز پژوهشی جامعه در حوزه های علوم تجربی، فنی و مهندسی، بویژه علوم دانش بنیان است تا بتوان با ظرفیت سازی داخلی، زمینه را برای صدور دانش فنی و نیروی متخصص به کشورهای منطقه فراهم کرد.
استاندار همدان گفت: در بیشتر کشورها 10درصد از تولید ناخالص ملی به پژوهش اختصاص یافته است در حالی که در ایران این رقم چهار درصد است و در عمل به 6 دهم درصد هم می‌رسد.
نیکبخت افزود: ساخت پل و جاده به معنای پیشرفت است نه توسعه و ما نیازمند انسان های توسعه یافته هستیم تا از قطار توسعه جهان عقب نمانیم و به همین دلیل باید برای تحقیق و پژوهش از هیچ هزینه ای دریغ نشود.
برنامه های هفته پژوهش از 18 تا 21 آذرماه برگزار می شود.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.