ساسان رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از ساعت پنج صبح آغاز شد و از همان لحظات اولیه 15دستگاه برف روب و نمکپاش در حال بازگشایی این شریان اصلی هستند.
وی با بیان اینکه ریزش نخستین برف پاییزی در اسدآباد بی نظیر بوده است، گفت: در برخی نقاط ارتفاع برف به 50سانتی متر رسید.
رستمی گفت: برودت و سردی هوا موجب یخ زدگی سطح جاده می شود به طوریکه از از صبح امروز تاکنون 400تن مخلوط شن و نمک در گردنه اسدآباد روی سطح جاده ریخته شده است.
وی اظهار کرد: تمام تلاش راهداران بر این است که محور اصلی بزرگراه کربلا که شریان اصلی بشمار می رود باز بماند و جاده‌های فرعی و روستایی در اولویت بعدی هستند.
رئیس اداره راه و ترابری و حمل و نقل جاده ای اسدآباد، همراه داشتن زنجیر چرخ را برای خودروهای عبوری از این نقطه ضروری دانست و از رانندگان خواست توصیه های پلیس راه و راهداران را جدی بگیرند و لباس گرم و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.
رستمی خاطرنشان کرد: امسال 10 هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی جاده ها تهیه و در انبارها ذخیره شده و 60راهدار و 30 دستگاه ماشین آلات برف روبی در آماده باش کامل هستند.
گردنه اسدآباد به طول 15 کیلومتر از گردنه های برفگیر، سخت گذر و حادثه خیز در مسیر همدان به کرمانشاه و نقطه اتصال 6 استان غربی و جنوب غربی کشور و شریان اصلی ترانزیت کالا به کشورهای همسایه است.
یکی از مشکلات راهداری زمستانی در این مسیر بین المللی فرسودگی ماشین آلات است که به شدت نیازمند نوسازی است.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.