به گزارش ایرنا، بارش غیر منتظره برف درنخستین روزهای فصل پاییز پس از یک دوره گرمای طاقت فرسای تابستانی در جاده های مازندران گروه های راهداری را حدود 2 ماه زودتر از موعد مقرر راهی محورهای برفگیر کرد.
همساله طبق برنامه ریزی نیمه دوم آذرماه طرح راهداری زمستانی در مازندران با اعزام گروه های امدادی، پلیس راه، راهداری و اورژانس اجرا می شود.
طبق گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران هم اکنون هرچهار محور اصلی این استان شامل کندوان( چالوس- تهران)،هراز(آمل- تهران)،سوادکوه( قائمشهر- تهران) و کیاسر( ساری- سمنان) برفی است.
عباسعلی نجفی مدیرراهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود :بیش از 20 گروه راهداری برای پاکسازی برف در سطح جاده ها و نمک و شن پاشی برای جلوگیری از لغزندگی جاده و برقراری تردد به محورهای برفگیر اعزام شدند.
به گفته وی افزون بر 10 دستگاه ماشین آلات راهسازی و 30 راهدار نیز این گروه ها را همراهی می کنند.
وی اضافه کرد: به دلیل بارش برف و لغزنده شدن جاده های اصلی مازندران داشتن زنجیر چرخ برای تمام خودروهای عبوری در این محورها الزامی است.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 3 هزار و 600 کیلومتر آن محور اصلی است که 600 کیلومتر از این محور دارای 21 گردنه برفگیر است که هر سال زمستان 33 گروه راهداری با افزون بر 250 دستگاه خودرو و 300 راهدار به این مناطق اعزام می شوند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.